Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

TIM ? test určený k identifikaci nadaných žáků v matematice. Kreativita při řešení matematických úloh

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F15%3A00086910" target="_blank" >RIV/00216224:14230/15:00086910 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    TIM ? test určený k identifikaci nadaných žáků v matematice. Kreativita při řešení matematických úloh

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V ČR dosud chyběl psychometricky ověřený test k identifikaci mimořádného matematického nadání. Z tohoto důvodu jsme na našem pracovišti vyvinuli test TIM, jenž je určen pro rozpoznání matematického nadání u žáků 3.-.5. tříd. V příspěvku nastíníme komplexní proces jeho vývoje, otestujeme, zda se mezi účastníky workshopu neskrývá nadaný páťák a poukážeme na možné využití testu přímo ve školách a v PPP. V závěru se společně s účastníky workshopu zamyslíme nad možným vymezením matematické kreativity či nadání a představíme předběžné výsledky kvalitativního výzkumu implicitních představ učitelů o těchto dvou konstruktech, které srovnáme s obsahem testu TIM.

  • Název v anglickém jazyce

    TIM - Test designated to identify gifted students in mathematics. Creativity in solving mathematical tasks

  • Popis výsledku anglicky

    The Czech Republic is still missing psychometrically validated test to identify exceptional mathematical talent. For this reason we have developed a Test for Identifying Gifted Students in Mathematics (TIM), which is designed to measure above-average mathematical abilities of students in 3rd to 5th grade. In this paper we outline a comprehensive process of its development and we point out the possible use of the test in the schools and the PPP. In the end, we will think together with workshop participants about the possible definition of mathematical creativity and talent and introduce the preliminary results of qualitative research of implicit teachers' ideas about these two constructs, which we compare with the content of the test TIM.

Klasifikace

  • Druh

    W - Uspořádání workshopu

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Místo konání akce

    Praha

  • Stát konání akce

    CZ - Česká republika

  • Datum zahájení akce

  • Datum ukončení akce

  • Celkový počet účastníků

    30

  • Počet zahraničních účastníků

    0

  • Typ akce podle státní přísl. účastníků

    CST - Celostátní akce