TIM ? test určený k identifikaci nadaných žáků v matematice. Kreativita při řešení matematických úloh
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F15%3A00086910" target="_blank" >RIV/00216224:14230/15:00086910 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
TIM ? test určený k identifikaci nadaných žáků v matematice. Kreativita při řešení matematických úloh
Popis výsledku v původním jazyce
V ČR dosud chyběl psychometricky ověřený test k identifikaci mimořádného matematického nadání. Z tohoto důvodu jsme na našem pracovišti vyvinuli test TIM, jenž je určen pro rozpoznání matematického nadání u žáků 3.-.5. tříd. V příspěvku nastíníme komplexní proces jeho vývoje, otestujeme, zda se mezi účastníky workshopu neskrývá nadaný páťák a poukážeme na možné využití testu přímo ve školách a v PPP. V závěru se společně s účastníky workshopu zamyslíme nad možným vymezením matematické kreativity či nadání a představíme předběžné výsledky kvalitativního výzkumu implicitních představ učitelů o těchto dvou konstruktech, které srovnáme s obsahem testu TIM.
Název v anglickém jazyce
TIM - Test designated to identify gifted students in mathematics. Creativity in solving mathematical tasks
Popis výsledku anglicky
The Czech Republic is still missing psychometrically validated test to identify exceptional mathematical talent. For this reason we have developed a Test for Identifying Gifted Students in Mathematics (TIM), which is designed to measure above-average mathematical abilities of students in 3rd to 5th grade. In this paper we outline a comprehensive process of its development and we point out the possible use of the test in the schools and the PPP. In the end, we will think together with workshop participants about the possible definition of mathematical creativity and talent and introduce the preliminary results of qualitative research of implicit teachers' ideas about these two constructs, which we compare with the content of the test TIM.
Klasifikace
Druh
W - Uspořádání workshopu
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Místo konání akce
Praha
Stát konání akce
CZ - Česká republika
Datum zahájení akce
—
Datum ukončení akce
—
Celkový počet účastníků
30
Počet zahraničních účastníků
0
Typ akce podle státní přísl. účastníků
CST - Celostátní akce