Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Frajeři, rapeři a propadlíci: Etnografie etnicity a etnizace v desegregované školní třídě

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F16%3A00087842" target="_blank" >RIV/00216224:14230/16:00087842 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://sreview.soc.cas.cz/cs/issue/181-sociologicky-casopis-czech-sociological-review-1-2016/3599?culture=en" target="_blank" >http://sreview.soc.cas.cz/cs/issue/181-sociologicky-casopis-czech-sociological-review-1-2016/3599?culture=en</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.13060/00380288.2016.52.1.242" target="_blank" >10.13060/00380288.2016.52.1.242</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Frajeři, rapeři a propadlíci: Etnografie etnicity a etnizace v desegregované školní třídě

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V tomto textu se zaměřuji na dynamiku etnicity v desegregované školní třídě. Zabývám se zejména její rolí ve vrstevnické přestávkové kultuře. Ukazuji, že etnicita ve školních vztazích je zpravidla zprostředkovaná a prolínající se s jinými kategoriálními (gender, věk) a sociálními identitami žáků (např. kamarád). Zajímá mě, v jakých kontextech a jakými směry se toto protínání odehrává a jaké integrující a exkludující dopady etnicita ve třídním kolektivu má. Argumentuji při tom, že se etnicita zviditelňuje zejména během ritualizovaných symbolických představení (performance), v nichž jsou různé identity zvýznamňovány. Na pozadí etnografického popisu role etnicity v každodennosti školní třídy analyzuji pozici romských žáků ve třídním kolektivu, jejichž jinakost se stává jak předmětem vylučování, tak prostředkem k sebeprosazování.

  • Název v anglickém jazyce

    Cool Kids, Rappers and Drop-Outs: The Ethnography of Ethnicity and Ethnicisation in the Desegregated Classroom

  • Popis výsledku anglicky

    This article focuses on the dynamics of ethnicity in the desegregated classroom. The author examines the role of ethnicity in peer culture and fi nds that it is usually mediated and intersects with other categories (gender, age) and social identities of students (e.g. the friend identity). She also seeks to determine in what contexts and what directions these intersections occur and what kind of integrative or exclusionary effects ethnicity has in the classroom. She argues that ethnicity primarily becomes visible during ritualised symbolic performances in which the signifi cance of different identities is accentuated. Against the backdrop of an ethnographic description of the role of ethnicity in the classroom she analyses the position in the classroom of Roma students, whose distinctiveness can serve as a source of exclusion or a means for selfassertion.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50401 - Sociology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP404%2F12%2F1487" target="_blank" >GAP404/12/1487: Vzdělávací strategie dětí migrantů a dětí z etnických menšin</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sociologický časopis

  • ISSN

    0038-0288

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    52

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    26

  • Strana od-do

    53-78

  • Kód UT WoS článku

    000371846800003

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84960414328