Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Opening the gates for popular fiction, changing the rules of literary game: a case of book publishers’ strategies in Czech literary field

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F16%3A00089913" target="_blank" >RIV/00216224:14230/16:00089913 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Opening the gates for popular fiction, changing the rules of literary game: a case of book publishers’ strategies in Czech literary field

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this paper, I focus on the issue of commercialization of contemporary book business, as exemplified by routine strategies and praxis of Czech book publishers. The changing balance between popular and literary fiction is a world-wide phenomenon, interconnected with the smooth inclusion of literary field into wider structures of culture industries. The rise of popular fiction manifests itself both in the patterns of material production of books and in the prevalent discourses on literature and reading. Taking book publishers to be the key intermediaries in literary field, I investigate how this changed logic of book business influences their positions and strategies (i.e. whether the traditional model of publisher as wise literary guide is still viable or not and in what aspects) and how book publishers themselves contribute to the commercialization of book business (i.e.

  • Název v anglickém jazyce

    Opening the gates for popular fiction, changing the rules of literary game: a case of book publishers’ strategies in Czech literary field

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper, I focus on the issue of commercialization of contemporary book business, as exemplified by routine strategies and praxis of Czech book publishers. The changing balance between popular and literary fiction is a world-wide phenomenon, interconnected with the smooth inclusion of literary field into wider structures of culture industries. The rise of popular fiction manifests itself both in the patterns of material production of books and in the prevalent discourses on literature and reading. Taking book publishers to be the key intermediaries in literary field, I investigate how this changed logic of book business influences their positions and strategies (i.e. whether the traditional model of publisher as wise literary guide is still viable or not and in what aspects) and how book publishers themselves contribute to the commercialization of book business (i.e.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů