Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Publikování knih v čase manažerské logiky: poznámky k současnému českému nakladatelskému poli

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F15%3A00086280" target="_blank" >RIV/00216224:14230/15:00086280 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Publikování knih v čase manažerské logiky: poznámky k současnému českému nakladatelskému poli

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V tomto příspěvku sleduji hlavní strukturní a obsahové tendence, které ovlivňují nakladatelské strate-gie a praxe v současném českém literárním poli, přičemž literární pole chápu jako relativně autonomní, nikoli však nezávislou součást širšího komplexu mediálního průmyslu. Soustředím se na diskurzy a jednání vybraných nakladatelství publikujících domácí a/nebo zahraniční beletrii a v tomto kontextu pracuji s pěti klíčovými trendy - globalizace, komercionalizace, homogenizace, fragmentace a digitali-zace. Přibližuji základní rámec strategických přeskupení, k nimž jsou české nakladatelské domy v souvislosti s nimi vyzývány, a uvádím ilustrativní příklady. V příspěvku čerpám z materiálů k rozpracované dizertační práce sondující strukturu a dynamiku českých nakladatelství publikujících beletrii.

  • Název v anglickém jazyce

    Publishing books in time of managerial logics: remarks to contemporary Czech publishing field

  • Popis výsledku anglicky

    The main goal of this paper is to review the key structural trends within contemporary Czech literary field, foregrounding the perspective of fiction book publisher. I conceptualize the literary field as relatively autonomous, but integral part of cultural and media business as such. Analysing various discourses and social praxes of book publishers, I base my argumentation on five main trends: globalization, commercialization, homogenization, fragmentation and digitalization. I describe the basic factual and interpretative framework these imply and demonstrate the changes on many examples. The paper represents a separate output of my PhD thesis research, in which I investigate the logics and dynamics of Czech publishing field. The research design is built on Pierre Bourdieu?s reflexive sociology and qualitative methods of data analysis.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Literární a knižní kultura v digitálním věku

  • ISBN

    9788087895498

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    139-149

  • Název nakladatele

    Filozofická fakulta Univerzity Palackého

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    1. 1. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku