Jak se vám líbí. Komunikační strategie českých beletristických nakladatelství
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F18%3A00109069" target="_blank" >RIV/00216224:14230/18:00109069 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://dspace.cuni.cz/handle/20.500.11956/104561" target="_blank" >https://dspace.cuni.cz/handle/20.500.11956/104561</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Jak se vám líbí. Komunikační strategie českých beletristických nakladatelství
Popis výsledku v původním jazyce
In this paper, I focus on the changed dynamics of the book publisher-reader relationship. I built my argument on the assumption that, in parallel with socio-technological changes, the previous role of book publishers as necessarily invisible workers of Literature has changed. In newly defined public arenas on social networks, publishers discuss their books with readers, share their successes, challenge and persuade each other. The present study is of qualitative design with regard to data and analytical procedure used. That is, I work with pictures and conversations from book publishers’ official profiles on Facebook, as well as information gathered by semi-structured interviews with publishing professionals. In my analysis, I assess the proportion of personalized photos, investigate various ways books are presented, and focus on how publishers address their readers lexically. I offer interpretation regarding which publishers’ strategies could be read as a sign of literary discourse marketization, or its democratization, and why.
Název v anglickém jazyce
As You Like It : The Communication Strategies of Czech Belletristic Publishers
Popis výsledku anglicky
In this paper, I focus on the changed dynamics of the book publisher-reader relationship. I built my argument on the assumption that, in parallel with socio-technological changes, the previous role of book publishers as necessarily invisible workers of Literature has changed. In newly defined public arenas on social networks, publishers discuss their books with readers, share their successes, challenge and persuade each other. The present study is of qualitative design with regard to data and analytical procedure used. That is, I work with pictures and conversations from book publishers’ official profiles on Facebook, as well as information gathered by semi-structured interviews with publishing professionals. In my analysis, I assess the proportion of personalized photos, investigate various ways books are presented, and focus on how publishers address their readers lexically. I offer interpretation regarding which publishers’ strategies could be read as a sign of literary discourse marketization, or its democratization, and why.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50802 - Media and socio-cultural communication
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Slovo a smysl
ISSN
1214-7915
e-ISSN
2336-6680
Svazek periodika
15
Číslo periodika v rámci svazku
30
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
128-144
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—