Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Chceme být Applem mezi nakladateli: strategie budování brandu v současném českém nakladatelském poli

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F15%3A00085131" target="_blank" >RIV/00216224:14230/15:00085131 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Chceme být Applem mezi nakladateli: strategie budování brandu v současném českém nakladatelském poli

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V tomto příspěvku chápu knižní průmysl jako významnou součást širšího mediálního průmyslu a soustředím se na strategie pro vytváření a upevňování obchodní značky v současném českém nakladatelském poli. V návaznosti na konceptualizaci uměleckého pole francouzského socio-loga Pierra Bourdieu chápu knižní nakladatele jako svého druhu dvojí agenty. Ideálně musejí umět funkčně a invenčně skloubit logiku světa umění a logiku světa obchodu, jež jsou často vnímány jako protikladné až neslučitelné. Představím způsoby, jak se s tímto inherentním pnu-tím vyrovnávají malí, střední i velcí nakladatelé a zaměřím se na mechanismy budování ediční-ho profilu či způsoby zvýznamňování značky mezi žánrově či tematicky podobnou produkcí. Shrnu, jakou roli hraje nakladatelská značka pro čtenáře a jakou pro obchodní partnery (např. při jednání s literárními agenturami).

  • Název v anglickém jazyce

    We aim to be Apple in book publishing business: some strategies of brand building in contemporary Czech publishing field

  • Popis výsledku anglicky

    Book business nowadays is widely considered as an important part of culture industry. Such a position brings about new threats and new challenges for its actors (book publishers, booksell-ers, readers etc.). In this paper, I accentuate the perspective ofbook publishers and focus on their strategies of brand building. Bearing upon Pierre Bourdieu?s sociology of art, I regard book publishers as ?double agents?: ideally, they should combine the logic of money with the logic of art, which are often viewedas contradictory and irreconcilable. Various publishers have different ways of dealing with this inherent tension, depending on the size of the pu-blishing house or the type of books published (popular or literary fiction, translated or origina-lly Czechfiction). In the same vein, the way they deal wiwth the newly established need for branding their own publishing house and its books differ significantly. I give a basic descripti-on of these strategies and add practical examples.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Megatrendy a médiá 2015: Mediálna farma II.

  • ISBN

    9788081057229

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    29

  • Strana od-do

    182-210

  • Název nakladatele

    Fakulta masmediálnejkomunikácie UCM

  • Místo vydání

    Trnava

  • Místo konání akce

    Smolenický zámok

  • Datum konání akce

    1. 1. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku