Chceme být Applem mezi nakladateli: strategie budování brandu v současném českém nakladatelském poli
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F15%3A00085131" target="_blank" >RIV/00216224:14230/15:00085131 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Chceme být Applem mezi nakladateli: strategie budování brandu v současném českém nakladatelském poli
Popis výsledku v původním jazyce
V tomto příspěvku chápu knižní průmysl jako významnou součást širšího mediálního průmyslu a soustředím se na strategie pro vytváření a upevňování obchodní značky v současném českém nakladatelském poli. V návaznosti na konceptualizaci uměleckého pole francouzského socio-loga Pierra Bourdieu chápu knižní nakladatele jako svého druhu dvojí agenty. Ideálně musejí umět funkčně a invenčně skloubit logiku světa umění a logiku světa obchodu, jež jsou často vnímány jako protikladné až neslučitelné. Představím způsoby, jak se s tímto inherentním pnu-tím vyrovnávají malí, střední i velcí nakladatelé a zaměřím se na mechanismy budování ediční-ho profilu či způsoby zvýznamňování značky mezi žánrově či tematicky podobnou produkcí. Shrnu, jakou roli hraje nakladatelská značka pro čtenáře a jakou pro obchodní partnery (např. při jednání s literárními agenturami).
Název v anglickém jazyce
We aim to be Apple in book publishing business: some strategies of brand building in contemporary Czech publishing field
Popis výsledku anglicky
Book business nowadays is widely considered as an important part of culture industry. Such a position brings about new threats and new challenges for its actors (book publishers, booksell-ers, readers etc.). In this paper, I accentuate the perspective ofbook publishers and focus on their strategies of brand building. Bearing upon Pierre Bourdieu?s sociology of art, I regard book publishers as ?double agents?: ideally, they should combine the logic of money with the logic of art, which are often viewedas contradictory and irreconcilable. Various publishers have different ways of dealing with this inherent tension, depending on the size of the pu-blishing house or the type of books published (popular or literary fiction, translated or origina-lly Czechfiction). In the same vein, the way they deal wiwth the newly established need for branding their own publishing house and its books differ significantly. I give a basic descripti-on of these strategies and add practical examples.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Megatrendy a médiá 2015: Mediálna farma II.
ISBN
9788081057229
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
29
Strana od-do
182-210
Název nakladatele
Fakulta masmediálnejkomunikácie UCM
Místo vydání
Trnava
Místo konání akce
Smolenický zámok
Datum konání akce
1. 1. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—