Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Roles of Age, Gender, and Ethnicity in Cyberbullying

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F16%3A00091771" target="_blank" >RIV/00216224:14230/16:00091771 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.igi-global.com/gateway/chapter/153213" target="_blank" >http://www.igi-global.com/gateway/chapter/153213</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4018/978-1-5225-0212-8.ch012" target="_blank" >10.4018/978-1-5225-0212-8.ch012</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Roles of Age, Gender, and Ethnicity in Cyberbullying

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Children and adolescents have become active users of electronic technologies, with many of them blogging, watching videos, and chatting via instant messenger and social networking sites. Many of these activities have become a typical part of their lives. Electronic technologies have brought many conveniences to the lives of children and adolescents. Along with the opportunities associated with these technologies, children and adolescents are also susceptible to risks, including cyberbullying. Therefore, many researchers have become concerned with identifying which factors might predict children’s and adolescents’ involvement in these behaviors. Some predictors that researchers have focused on include age, gender, and ethnicity, but the findings were mixed.

  • Název v anglickém jazyce

    The Roles of Age, Gender, and Ethnicity in Cyberbullying

  • Popis výsledku anglicky

    Children and adolescents have become active users of electronic technologies, with many of them blogging, watching videos, and chatting via instant messenger and social networking sites. Many of these activities have become a typical part of their lives. Electronic technologies have brought many conveniences to the lives of children and adolescents. Along with the opportunities associated with these technologies, children and adolescents are also susceptible to risks, including cyberbullying. Therefore, many researchers have become concerned with identifying which factors might predict children’s and adolescents’ involvement in these behaviors. Some predictors that researchers have focused on include age, gender, and ethnicity, but the findings were mixed.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Defining Identity and the Changing Scope of Culture in the Digital Age

  • ISBN

    9781522502128

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    192-208

  • Počet stran knihy

    316

  • Název nakladatele

    IGI Global

  • Místo vydání

    Hersey, PA

  • Kód UT WoS kapitoly