Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rise of Donald Trump: media as a voter-decision accelerator

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F16%3A00092287" target="_blank" >RIV/00216224:14230/16:00092287 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.electionanalysis2016.us/" target="_blank" >http://www.electionanalysis2016.us/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Rise of Donald Trump: media as a voter-decision accelerator

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The media are key in shaping public opinion during campaigns and can help voters with their decision making. If there were any doubts about the role of the media and their ability to compete with the Internet, those doubts were smacked down by this year’s election. The first of three televised presidential debates between Hillary Clinton and Donald Trump was watched by 84 million Americans – and this does not include those who viewed it on the Internet and abroad. It was not just the debates which had an influence on public opinion. There were also subsequent media and Internet commentaries and analyses which emerged after each of the three debates. How the media represent each of the candidates has the ability to affect people’s voting decisions and thus the election results.

  • Název v anglickém jazyce

    Rise of Donald Trump: media as a voter-decision accelerator

  • Popis výsledku anglicky

    The media are key in shaping public opinion during campaigns and can help voters with their decision making. If there were any doubts about the role of the media and their ability to compete with the Internet, those doubts were smacked down by this year’s election. The first of three televised presidential debates between Hillary Clinton and Donald Trump was watched by 84 million Americans – and this does not include those who viewed it on the Internet and abroad. It was not just the debates which had an influence on public opinion. There were also subsequent media and Internet commentaries and analyses which emerged after each of the three debates. How the media represent each of the candidates has the ability to affect people’s voting decisions and thus the election results.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AD - Politologie a politické vědy

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    US Election Analysis 2016: Media, Voters and the Campaign

  • ISBN

    9781910042106

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

    18-19

  • Počet stran knihy

    105

  • Název nakladatele

    Bournemouth University

  • Místo vydání

    Poole, UK

  • Kód UT WoS kapitoly