Vliv výzkumů veřejného mínění na obsah médií před volbami
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26482789%3A_____%2F15%3AN0000032" target="_blank" >RIV/26482789:_____/15:N0000032 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.mup.cz/kalendar/vliv-vyzkumu-verejneho-mineni-na-obsah-medii-pred-volbami/" target="_blank" >https://www.mup.cz/kalendar/vliv-vyzkumu-verejneho-mineni-na-obsah-medii-pred-volbami/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vliv výzkumů veřejného mínění na obsah médií před volbami
Popis výsledku v původním jazyce
Centrum pro studium mediální kultury, Katedra mediálních studií (KMS) a Katedra politologie a humanitních studií (KPHS) Metropolitní univerzity Praha uspořádaly v úterý 5. května odbornou rozpravu na téma "Vliv výzkumů veřejného mínění na obsah médií před volbami". Auditorium složené z vědeckých pracovníků a pracovnic MUP a studentů oborů humanitní studia, politologie a mediální studia nejprve vyslechlo úvodní referát Markéty Škodové (KMS) o tom, jak zejména v předvolebních obdobích „zacházejí“ média, politici a voliči s publikovanými výsledky výzkumů veřejného mínění. Zaměřila se mj. na možný vliv zveřejňování tohoto typu sociologických šetření na volební chování nerozhodnutých voličů (bandwagon, underdog efekt aj.) a zejména pak na způsoby, jak s tímto typem obsahů zacházejí média, potažmo novináři. Ve svém vystoupení zmínila „skeptické“ i „optimistické“ přístupy, jež se zamýšlejí nad souvisejícími fenomény jako horce-race žurnalistika, zpravodajská atraktivita ad.. Teoretické úvahy doprovodila ukázkami z několika empirických šetření zahraniční i domácí provenience.
Název v anglickém jazyce
Influence of opinion polls on media content before elections
Popis výsledku anglicky
The Center for Media Culture Studies, Department of Media Studies (KMS) and the Department of Political Science and Humanities (KPHS) of the Metropolitan University Prague held an expert debate on "The Impact of Public Opinion Research on Media Content Before the Elections" on May 5th. The Auditorium, composed of MUP scientists and students of humanities, political science and media studies, first listened to an introductory paper by Markéta Škodová (KMS) on how the media, politicians and voters "treat the published results of public opinion polls" especially in pre-election periods. It focused, among other things, on the possible impact of publishing this type of sociological survey on the electoral behavior of undecided voters (bandwagon, underdog effect, etc.) and, in particular, on the ways in which media, or journalists, handle this type of content. In her speech, she mentioned both "skeptical" and "optimistic" approaches, which reflect on the related phenomena such as journalism, news attractiveness and the like. Theoretical considerations were accompanied by examples from several empirical surveys of foreign and domestic provenance.
Klasifikace
Druh
W - Uspořádání workshopu
CEP obor
—
OECD FORD obor
50802 - Media and socio-cultural communication
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Místo konání akce
Praha
Stát konání akce
CZ - Česká republika
Datum zahájení akce
—
Datum ukončení akce
—
Celkový počet účastníků
32
Počet zahraničních účastníků
—
Typ akce podle státní přísl. účastníků
CST - Celostátní akce