Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vliv výzkumů veřejného mínění na obsah médií před volbami

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26482789%3A_____%2F15%3AN0000032" target="_blank" >RIV/26482789:_____/15:N0000032 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mup.cz/kalendar/vliv-vyzkumu-verejneho-mineni-na-obsah-medii-pred-volbami/" target="_blank" >https://www.mup.cz/kalendar/vliv-vyzkumu-verejneho-mineni-na-obsah-medii-pred-volbami/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vliv výzkumů veřejného mínění na obsah médií před volbami

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Centrum pro studium mediální kultury, Katedra mediálních studií (KMS) a Katedra politologie a humanitních studií (KPHS) Metropolitní univerzity Praha uspořádaly v úterý 5. května odbornou rozpravu na téma "Vliv výzkumů veřejného mínění na obsah médií před volbami". Auditorium složené z vědeckých pracovníků a pracovnic MUP a studentů oborů humanitní studia, politologie a mediální studia nejprve vyslechlo úvodní referát Markéty Škodové (KMS) o tom, jak zejména v předvolebních obdobích „zacházejí“ média, politici a voliči s publikovanými výsledky výzkumů veřejného mínění. Zaměřila se mj. na možný vliv zveřejňování tohoto typu sociologických šetření na volební chování nerozhodnutých voličů (bandwagon, underdog efekt aj.) a zejména pak na způsoby, jak s tímto typem obsahů zacházejí média, potažmo novináři. Ve svém vystoupení zmínila „skeptické“ i „optimistické“ přístupy, jež se zamýšlejí nad souvisejícími fenomény jako horce-race žurnalistika, zpravodajská atraktivita ad.. Teoretické úvahy doprovodila ukázkami z několika empirických šetření zahraniční i domácí provenience.

  • Název v anglickém jazyce

    Influence of opinion polls on media content before elections

  • Popis výsledku anglicky

    The Center for Media Culture Studies, Department of Media Studies (KMS) and the Department of Political Science and Humanities (KPHS) of the Metropolitan University Prague held an expert debate on "The Impact of Public Opinion Research on Media Content Before the Elections" on May 5th. The Auditorium, composed of MUP scientists and students of humanities, political science and media studies, first listened to an introductory paper by Markéta Škodová (KMS) on how the media, politicians and voters "treat the published results of public opinion polls" especially in pre-election periods. It focused, among other things, on the possible impact of publishing this type of sociological survey on the electoral behavior of undecided voters (bandwagon, underdog effect, etc.) and, in particular, on the ways in which media, or journalists, handle this type of content. In her speech, she mentioned both "skeptical" and "optimistic" approaches, which reflect on the related phenomena such as journalism, news attractiveness and the like. Theoretical considerations were accompanied by examples from several empirical surveys of foreign and domestic provenance.

Klasifikace

  • Druh

    W - Uspořádání workshopu

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Místo konání akce

    Praha

  • Stát konání akce

    CZ - Česká republika

  • Datum zahájení akce

  • Datum ukončení akce

  • Celkový počet účastníků

    32

  • Počet zahraničních účastníků

  • Typ akce podle státní přísl. účastníků

    CST - Celostátní akce