Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Buffering Effect of Parental Mediation in the Relationship between Adolescents' Cyberbullying Victimisation and Adjustment Difficulties

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F16%3A00094171" target="_blank" >RIV/00216224:14230/16:00094171 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1002/car.2448" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1002/car.2448</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1002/car.2448" target="_blank" >10.1002/car.2448</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Buffering Effect of Parental Mediation in the Relationship between Adolescents' Cyberbullying Victimisation and Adjustment Difficulties

  • Popis výsledku v původním jazyce

    As cyberbullying research advances, many researchers have focused on identifying factors that might reduce the negative consequences associated with cyberbullying victimisation. One prominent factor receiving attention is the role of parental mediation in digital technology use, and how such mediation reduces the risk of cybervictimisation. Parents utilise different mediation strategies (i.e. restrictive, co-viewing, instructive), which could potentially contribute to differential patterns in the relationships between cyberbullying victimisation and the associated psychosocial adjustment difficulties (i.e. depression, loneliness, anxiety). The present study investigated this proposal among 568 US (53% female) adolescents in the eighth grade (age ranging from 13-15 years), utilising a longitudinal design.

  • Název v anglickém jazyce

    The Buffering Effect of Parental Mediation in the Relationship between Adolescents' Cyberbullying Victimisation and Adjustment Difficulties

  • Popis výsledku anglicky

    As cyberbullying research advances, many researchers have focused on identifying factors that might reduce the negative consequences associated with cyberbullying victimisation. One prominent factor receiving attention is the role of parental mediation in digital technology use, and how such mediation reduces the risk of cybervictimisation. Parents utilise different mediation strategies (i.e. restrictive, co-viewing, instructive), which could potentially contribute to differential patterns in the relationships between cyberbullying victimisation and the associated psychosocial adjustment difficulties (i.e. depression, loneliness, anxiety). The present study investigated this proposal among 568 US (53% female) adolescents in the eighth grade (age ranging from 13-15 years), utilising a longitudinal design.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Child Abuse Review

  • ISSN

    0952-9136

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    25

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    345-358

  • Kód UT WoS článku

    000392935100003

  • EID výsledku v databázi Scopus