Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Parental mediation, cyberbullying, and cybertrolling : The role of gender

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F17%3A00102679" target="_blank" >RIV/00216224:14230/17:00102679 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0747563217300705" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0747563217300705</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.chb.2017.01.059" target="_blank" >10.1016/j.chb.2017.01.059</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Parental mediation, cyberbullying, and cybertrolling : The role of gender

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Researchers are concerned with identifying the risk and protective factors associated with adolescents' involvement in cyberharassment. One such factor is parental mediation of children's electronic technology use. Little attention has been given to how different parental mediation strategies (i.e., instructive, restrictive, co-viewing) relate to adolescents' cyberharassment (i.e., cyberbullying, cybertrolling) perpetration and victimization, and how gender might impact these associations. To this end, the present study examined the moderating effect of gender on the longitudinal association between parental mediation strategies and adolescents' cyberharassment involvement. This focus was examined using a sample of 568 (53% female) adolescents from the 8th grade in the United States. The association between restrictive mediation and cybervictimization was more positive for girls when compared to boys, while the relationship between instructive mediation and cybervictimization was more negative for girls than for boys. The findings underscore the importance of considering parents in adolescents' cyberharassment involvement.

  • Název v anglickém jazyce

    Parental mediation, cyberbullying, and cybertrolling : The role of gender

  • Popis výsledku anglicky

    Researchers are concerned with identifying the risk and protective factors associated with adolescents' involvement in cyberharassment. One such factor is parental mediation of children's electronic technology use. Little attention has been given to how different parental mediation strategies (i.e., instructive, restrictive, co-viewing) relate to adolescents' cyberharassment (i.e., cyberbullying, cybertrolling) perpetration and victimization, and how gender might impact these associations. To this end, the present study examined the moderating effect of gender on the longitudinal association between parental mediation strategies and adolescents' cyberharassment involvement. This focus was examined using a sample of 568 (53% female) adolescents from the 8th grade in the United States. The association between restrictive mediation and cybervictimization was more positive for girls when compared to boys, while the relationship between instructive mediation and cybervictimization was more negative for girls than for boys. The findings underscore the importance of considering parents in adolescents' cyberharassment involvement.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50100 - Psychology and cognitive sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Computers in human behavior

  • ISSN

    0747-5632

  • e-ISSN

    1873-7692

  • Svazek periodika

    71

  • Číslo periodika v rámci svazku

    June

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    189-195

  • Kód UT WoS článku

    000399511000021

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85011835487