Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teaching Media Literacy through Current Media issues in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F16%3A00106116" target="_blank" >RIV/00216224:14230/16:00106116 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://bib.irb.hr/datoteka/878897.megatrends-media-critique-in-media-critique-of-media_conference-proceedings.pdf" target="_blank" >https://bib.irb.hr/datoteka/878897.megatrends-media-critique-in-media-critique-of-media_conference-proceedings.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teaching Media Literacy through Current Media issues in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper discusses selected aspects of media education in relation to issues currently discussed in the Czech media. It outlines how these aspects are treated in one introductory seminar when teaching three different types of students - secondary school students, university students and University of the Third Age (U3A) students. It shows that students are introduced to the concept of media in a similar way, even though the specific topics discussed in the following seminars are different. The paper stresses the need to focus on critical analysis of media communications using essential questions asking about the ownership of the media, information processing and transmission, the phenomenon of representation, and the audience.

  • Název v anglickém jazyce

    Teaching Media Literacy through Current Media issues in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The paper discusses selected aspects of media education in relation to issues currently discussed in the Czech media. It outlines how these aspects are treated in one introductory seminar when teaching three different types of students - secondary school students, university students and University of the Third Age (U3A) students. It shows that students are introduced to the concept of media in a similar way, even though the specific topics discussed in the following seminars are different. The paper stresses the need to focus on critical analysis of media communications using essential questions asking about the ownership of the media, information processing and transmission, the phenomenon of representation, and the audience.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50800 - Media and communications

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Megatrends and Media : Critique in Media, Critique of Media

  • ISBN

    9788081057960

  • ISSN

    2453-6474

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    68-78

  • Název nakladatele

    Faculty of Mass Media Communication, University of SS. Cyril and Methodius in Trnava

  • Místo vydání

    Trnava

  • Místo konání akce

    Smolenice

  • Datum konání akce

    19. 4. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000402547300005