Teaching Media Literacy through Current Media issues in the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F16%3A00106116" target="_blank" >RIV/00216224:14230/16:00106116 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://bib.irb.hr/datoteka/878897.megatrends-media-critique-in-media-critique-of-media_conference-proceedings.pdf" target="_blank" >https://bib.irb.hr/datoteka/878897.megatrends-media-critique-in-media-critique-of-media_conference-proceedings.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Teaching Media Literacy through Current Media issues in the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
The paper discusses selected aspects of media education in relation to issues currently discussed in the Czech media. It outlines how these aspects are treated in one introductory seminar when teaching three different types of students - secondary school students, university students and University of the Third Age (U3A) students. It shows that students are introduced to the concept of media in a similar way, even though the specific topics discussed in the following seminars are different. The paper stresses the need to focus on critical analysis of media communications using essential questions asking about the ownership of the media, information processing and transmission, the phenomenon of representation, and the audience.
Název v anglickém jazyce
Teaching Media Literacy through Current Media issues in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The paper discusses selected aspects of media education in relation to issues currently discussed in the Czech media. It outlines how these aspects are treated in one introductory seminar when teaching three different types of students - secondary school students, university students and University of the Third Age (U3A) students. It shows that students are introduced to the concept of media in a similar way, even though the specific topics discussed in the following seminars are different. The paper stresses the need to focus on critical analysis of media communications using essential questions asking about the ownership of the media, information processing and transmission, the phenomenon of representation, and the audience.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50800 - Media and communications
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Megatrends and Media : Critique in Media, Critique of Media
ISBN
9788081057960
ISSN
2453-6474
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
68-78
Název nakladatele
Faculty of Mass Media Communication, University of SS. Cyril and Methodius in Trnava
Místo vydání
Trnava
Místo konání akce
Smolenice
Datum konání akce
19. 4. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000402547300005