Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Potential of social media not only in collaborative learning: expectations and reality, case study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F15%3A50003719" target="_blank" >RIV/62690094:18450/15:50003719 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-20621-9_11" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-20621-9_11</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-20621-9_11" target="_blank" >10.1007/978-3-319-20621-9_11</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Potential of social media not only in collaborative learning: expectations and reality, case study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    There have been endless expectations in the potential of social media among academicians when this currently natural phenomenon entered and settled in our professional and private lives. The goal of this paper is to provide readers with an insight into the current trendy issue of social applications in university teaching/learning environment where aspect of real proven collaboration is highlighted. Students' perspective forms another key aspect of the explored issue. The sub-goal is to compare the results of real active cooperation of students in the social media space with students' perception of social media potential in the process of education. The paper brings both deep literature reviews on this issue and tangible results gained from series of conducted surveys and follow up semi directed discussions. Findings from the survey do not correspond to great expectations and stressed features of new virtual space and possibilities brought by Web 2.0 phenomenon that would fruitfully fo

  • Název v anglickém jazyce

    Potential of social media not only in collaborative learning: expectations and reality, case study

  • Popis výsledku anglicky

    There have been endless expectations in the potential of social media among academicians when this currently natural phenomenon entered and settled in our professional and private lives. The goal of this paper is to provide readers with an insight into the current trendy issue of social applications in university teaching/learning environment where aspect of real proven collaboration is highlighted. Students' perspective forms another key aspect of the explored issue. The sub-goal is to compare the results of real active cooperation of students in the social media space with students' perception of social media potential in the process of education. The paper brings both deep literature reviews on this issue and tangible results gained from series of conducted surveys and follow up semi directed discussions. Findings from the survey do not correspond to great expectations and stressed features of new virtual space and possibilities brought by Web 2.0 phenomenon that would fruitfully fo

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Hybrid learning : innovation in educational practices

  • ISBN

    978-3-319-20620-2

  • ISSN

    0302-9743

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    137-148

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Berlin

  • Místo konání akce

    Wuhan, China

  • Datum konání akce

    27. 7. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku