Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Utilization of Social Applications as a Way of Student's Engagement into a Learning Process

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F17%3A50013508" target="_blank" >RIV/62690094:18450/17:50013508 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1166/asl.2017.7595" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1166/asl.2017.7595</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1166/asl.2017.7595" target="_blank" >10.1166/asl.2017.7595</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Utilization of Social Applications as a Way of Student's Engagement into a Learning Process

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Social software applications have got firmly embedded in the process of education at all levels of the national educational system as they open the door to new channels of communication, conveying knowledge, developing, storing and sharing materials in the virtual space. Real world is being enriched with the virtual space. It is valued for creativity and innovations it enables and fosters. The paper contributes to the exploration of utilization of Web 2.0 phenomenon in the university setting with students of financial and information management. The goal of this paper is to map real situation relating to utilization of social applications with focus on students’ active cooperation. The sub-goal aims at identifying trends in utilization of social applications for studying languages within the compulsory subject Professional English.

  • Název v anglickém jazyce

    Utilization of Social Applications as a Way of Student's Engagement into a Learning Process

  • Popis výsledku anglicky

    Social software applications have got firmly embedded in the process of education at all levels of the national educational system as they open the door to new channels of communication, conveying knowledge, developing, storing and sharing materials in the virtual space. Real world is being enriched with the virtual space. It is valued for creativity and innovations it enables and fosters. The paper contributes to the exploration of utilization of Web 2.0 phenomenon in the university setting with students of financial and information management. The goal of this paper is to map real situation relating to utilization of social applications with focus on students’ active cooperation. The sub-goal aims at identifying trends in utilization of social applications for studying languages within the compulsory subject Professional English.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Advanced science letters

  • ISSN

    1936-6612

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    23

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    2889-2893

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85021094771