Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Utilization and expected potential of selected social applications in university setting – a case study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F17%3A50013496" target="_blank" >RIV/62690094:18450/17:50013496 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-59451-4_37" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-59451-4_37</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-59451-4_37" target="_blank" >10.1007/978-3-319-59451-4_37</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Utilization and expected potential of selected social applications in university setting – a case study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Education and use of technology have undergone through a turbulent develop-ment over the last two decades in the Czech Republic. Students widely utilize lat-est advanced technologies on the daily basis for their private purposes as well as for study purposes at majority of universities where they have access to online study materials in virtual platforms. The Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Králové is one of the major institutions that has co-formed and influenced the local Czech educational scene in e-learning. Both education and common life have been closely connected with social software applications. Real world is being enriched with the virtual space. It is valued for creativity and innovations it enables and fosters. The paper contributes to the exploration of uti-lization of Web 2.0 phenomenon in the university setting with students of finan-cial and information management. The goal of this paper is to map real situation relating to utilization of social applications with focus on students´ expectation in potential of selected social software applications. Three hypotheses which assume that students who can see potential for educational purposes in YouTube, Facebook and a learning management system, already use these applications either for private or study purposes or both.

  • Název v anglickém jazyce

    Utilization and expected potential of selected social applications in university setting – a case study

  • Popis výsledku anglicky

    Education and use of technology have undergone through a turbulent develop-ment over the last two decades in the Czech Republic. Students widely utilize lat-est advanced technologies on the daily basis for their private purposes as well as for study purposes at majority of universities where they have access to online study materials in virtual platforms. The Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Králové is one of the major institutions that has co-formed and influenced the local Czech educational scene in e-learning. Both education and common life have been closely connected with social software applications. Real world is being enriched with the virtual space. It is valued for creativity and innovations it enables and fosters. The paper contributes to the exploration of uti-lization of Web 2.0 phenomenon in the university setting with students of finan-cial and information management. The goal of this paper is to map real situation relating to utilization of social applications with focus on students´ expectation in potential of selected social software applications. Three hypotheses which assume that students who can see potential for educational purposes in YouTube, Facebook and a learning management system, already use these applications either for private or study purposes or both.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Smart Education and e-Learning 2017

  • ISBN

    978-3-319-59450-7

  • ISSN

    2190-3018

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    371-380

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Berlin

  • Místo konání akce

    Vilamoura, Portugal

  • Datum konání akce

    21. 6. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku