Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Používanie internetu a hranie videohier vzhľadom na socioekonomický status

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F17%3A00106083" target="_blank" >RIV/00216224:14230/17:00106083 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://psych.upol.cz/wp-content/uploads/2013/12/sbornik2017_oprava.pdf" target="_blank" >http://psych.upol.cz/wp-content/uploads/2013/12/sbornik2017_oprava.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Používanie internetu a hranie videohier vzhľadom na socioekonomický status

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cieľom štúdie bolo determinovať vzťah používania internetu, respektíve hrania videohier a subjektívneho hodnotenia socioekonomického statusu, a tiež explorovať, či sa osoby v týchto činnostiach líšia vzhľadom na kombináciu rodu a objektívneho ekonomického statusu. Výskumný súbor tvorilo 191 respondentov (73 mužov) vo veku 16-48 rokov (M = 24.47). Hranie videohier bolo merané prostredníctvom Game Addiction Scale (Lemmens, Valkenburg &amp; Peter, 2009), používanie internetu prostredníctvom Internet Addiction Test (Young, 1996) a socioekonomický status (SES) pomocou The McArthur Scale of Subjective Social Status (Giatti et al., 2012). Bolo zistené, že SES je vo všeobecnosti v negatívnom vzťahu s hraním videohier (najvýraznejšie u pracujúcich mužov). Medzi SES a používaním internetu nebol zistený žiaden významný vzťah. V používaní internetu sa osoby vzhľadom na úroveň SES nelíšia, však osoby s nízkym SES dosahovali najvyššie skóre v hraní videohier. Dvojvchodovou ANOVOU (rod a objektívny ekonomický status) bolo zistené najvyššie skóre internetu u študujúcich mužov. V rámci hrania videohier boli rozdiely len vzhľadom na rod (muži hrajú viac). V prípade začlenenia do modelu, subjektívne hodnotenie SES bolo v prípade hrania videohier signifikantným kovariátom, ale výsledky neovplyvnilo.

  • Název v anglickém jazyce

    Internet usage and video game playing with respect to socioeconomic status

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the study was to determine the relationship between playing videogames, usage of internet and subjective assessment of socioeconomic status, and also to explore whether participants differ in these activities with respect to gender and objective economic status. The sample consisted of 191 respondents (73 men) aged 16-48 years (M = 24.47). Videogames playing was measured by Game Addiction Scale (Lemmens, Valkenburg &amp; Peter, 2009), usage of internet via the Internet Addiction Test (Young, 1996) and socioeconomic status (SES) by The MacArthur Scale of Subjective Social Status (Giatti et al., 2012). It was found thet SES is negatively correlated with playing videogames in general (especially in the group of employed men), but is not related to internet usage at all. There was found no difference related to the level of SES, however, participants with the low SES obtained significantly higher score in videogaming. Two way ANOVA (gender and objective economic status) reported the highest internet usage in the group of studying man. Only gender had significant effect on playing videogames (men tend to play more). When included into the model, subjective assessment of SES was a significant covariate of video game playing, although it did not influence the results.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PHD EXISTENCE 2017 : Česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech

  • ISBN

    9788024451749

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    165-171

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    30. 1. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000434656000019