Personalizace politiky v České republice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F18%3A00103051" target="_blank" >RIV/00216224:14230/18:00103051 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8932-2018" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8932-2018</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8932-2018" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.M210-8932-2018</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Personalizace politiky v České republice
Popis výsledku v původním jazyce
Většina z politických stran sází na své lídry. Proč? Protože politika se personalizuje. Od 60. let 20. století jako důsledek individualizace společnosti, erozí tradičních konfliktních linií a rozvojem moderních médií dochází k oslabování politických stran a posilování jednotlivců. Politik se stává programem, značkou, na základě níž se volič rozhoduje, zda stranu podpoří ve volbách. Kniha představuje první český pohled na teorii personalizace politiky, seznamuje s výsledky dosavadních zahraničních i českých studií v dimenzích institucionální, mediální a behaviorální. Přenáší koncept do postkomunistického areálu, což samo o sobě představuje výzvu pro výzkum. Na případě českých parlamentních voleb (2002-2013) zjišťuje, zda je česká politika personalizovaná.
Název v anglickém jazyce
Personalization of Politics in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
Most of the political parties confide in their leaders. Why? Because politics is personalized. Since the 1960s, political parties have been in decline and individualities are rising because of individualization, erosion of traditional cleavages and the development of modern media. Politicians now seem to be programmed, a brand, being the primary reason for voters to elect their party. This book represents the Czech perspective on the personalization of politics theory. It introduces the results of foreign and Czech studies in the dimensions of institutions, media, and behavior, before bringing the concept into the post-communist era, which is by itself a challenge to study. The book investigates whether personalization exists within Czech politics focusing parliamentary elections (2002-2013).
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50601 - Political science
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
9788021089310
Počet stran knihy
258
Název nakladatele
Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií, Mezinárodní politologický ústav
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS knihy
—