Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Personalizace politiky v České republice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F18%3A00103051" target="_blank" >RIV/00216224:14230/18:00103051 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8932-2018" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8932-2018</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8932-2018" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.M210-8932-2018</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Personalizace politiky v České republice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Většina z politických stran sází na své lídry. Proč? Protože politika se personalizuje. Od 60. let 20. století jako důsledek individualizace společnosti, erozí tradičních konfliktních linií a rozvojem moderních médií dochází k oslabování politických stran a posilování jednotlivců. Politik se stává programem, značkou, na základě níž se volič rozhoduje, zda stranu podpoří ve volbách. Kniha představuje první český pohled na teorii personalizace politiky, seznamuje s výsledky dosavadních zahraničních i českých studií v dimenzích institucionální, mediální a behaviorální. Přenáší koncept do postkomunistického areálu, což samo o sobě představuje výzvu pro výzkum. Na případě českých parlamentních voleb (2002-2013) zjišťuje, zda je česká politika personalizovaná.

  • Název v anglickém jazyce

    Personalization of Politics in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Most of the political parties confide in their leaders. Why? Because politics is personalized. Since the 1960s, political parties have been in decline and individualities are rising because of individualization, erosion of traditional cleavages and the development of modern media. Politicians now seem to be programmed, a brand, being the primary reason for voters to elect their party. This book represents the Czech perspective on the personalization of politics theory. It introduces the results of foreign and Czech studies in the dimensions of institutions, media, and behavior, before bringing the concept into the post-communist era, which is by itself a challenge to study. The book investigates whether personalization exists within Czech politics focusing parliamentary elections (2002-2013).

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50601 - Political science

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    9788021089310

  • Počet stran knihy

    258

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií, Mezinárodní politologický ústav

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS knihy