Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

How beginning cognitive behavioural therapists develop professional confidence

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F18%3A00105123" target="_blank" >RIV/00216224:14230/18:00105123 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.cambridge.org/core/journals/the-cognitive-behaviour-therapist/article/how-beginning-cognitive-behavioural-therapists-develop-professional-confidence/989D1D69CCCD094FBBC5BA11867F9723" target="_blank" >https://www.cambridge.org/core/journals/the-cognitive-behaviour-therapist/article/how-beginning-cognitive-behavioural-therapists-develop-professional-confidence/989D1D69CCCD094FBBC5BA11867F9723</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1017/S1754470X1800003X" target="_blank" >10.1017/S1754470X1800003X</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    How beginning cognitive behavioural therapists develop professional confidence

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Evidence exists that the effectiveness of psychotherapy depends more on therapists’ variables than on their theoretical orientation or the techniques they use. Nevertheless, relatively little is known regarding the process of cognitive behavioural psychotherapists’ development. The purpose of the study was to explore how beginning cognitive behavioural therapy (CBT) practitioners develop, considering various professional and personal influences. Eight in-depth interviews with beginning therapists were conducted, and the Grounded Theory Method was used for data analysis. The developmental process was conceptualized as Gaining Professional Confidence, and three phases of this process were identified: (1) Externally Based Confidence in CBT Methods, (2) Internalized Confidence in CBT Methods, and (3) Therapists’ Self-Confidence. The results indicate that trainees’ self-reflection on their personal qualities, values, attitudes and preferences should be given more attention in CBT training, as this plays a crucial role in their overall professional development.

  • Název v anglickém jazyce

    How beginning cognitive behavioural therapists develop professional confidence

  • Popis výsledku anglicky

    Evidence exists that the effectiveness of psychotherapy depends more on therapists’ variables than on their theoretical orientation or the techniques they use. Nevertheless, relatively little is known regarding the process of cognitive behavioural psychotherapists’ development. The purpose of the study was to explore how beginning cognitive behavioural therapy (CBT) practitioners develop, considering various professional and personal influences. Eight in-depth interviews with beginning therapists were conducted, and the Grounded Theory Method was used for data analysis. The developmental process was conceptualized as Gaining Professional Confidence, and three phases of this process were identified: (1) Externally Based Confidence in CBT Methods, (2) Internalized Confidence in CBT Methods, and (3) Therapists’ Self-Confidence. The results indicate that trainees’ self-reflection on their personal qualities, values, attitudes and preferences should be given more attention in CBT training, as this plays a crucial role in their overall professional development.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50100 - Psychology and cognitive sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    The Cognitive Behaviour Therapist

  • ISSN

    1754-470X

  • e-ISSN

    1754-470X

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    June

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    1-19

  • Kód UT WoS článku

    000434378800002

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85051243387