Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The associations between cyberbullying and callous-unemotional traits among adolescents : The moderating effect of online disinhibition

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F19%3A00108971" target="_blank" >RIV/00216224:14230/19:00108971 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0191886918301910" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0191886918301910</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.paid.2018.04.001" target="_blank" >10.1016/j.paid.2018.04.001</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The associations between cyberbullying and callous-unemotional traits among adolescents : The moderating effect of online disinhibition

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the present study was to investigate the potential moderating role of online disinhibition in the associations between adolescents' callous-unemotional traits (callousness, uncaring, unemotional) and anonymous and non-anonymous cyberbullying. To this end, 1047 (49.2% female) 7th and 8th graders completed questionnaires on their face-to-face bullying, cyberbullying, callous-unemotional traits, and online disinhibition. The findings revealed that increases in uncaring were more associated with self-reported non-anonymous and anonymous cyberbullying at higher levels of online disinhibition. The findings are discussed in the context of the characteristics associated with callous-unemotional traits, and how these characteristics increase adolescents' risk of cyberbullying perpetration. Recommendations are made for tailoring intervention programs to consider adolescents' personality traits.

  • Název v anglickém jazyce

    The associations between cyberbullying and callous-unemotional traits among adolescents : The moderating effect of online disinhibition

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the present study was to investigate the potential moderating role of online disinhibition in the associations between adolescents' callous-unemotional traits (callousness, uncaring, unemotional) and anonymous and non-anonymous cyberbullying. To this end, 1047 (49.2% female) 7th and 8th graders completed questionnaires on their face-to-face bullying, cyberbullying, callous-unemotional traits, and online disinhibition. The findings revealed that increases in uncaring were more associated with self-reported non-anonymous and anonymous cyberbullying at higher levels of online disinhibition. The findings are discussed in the context of the characteristics associated with callous-unemotional traits, and how these characteristics increase adolescents' risk of cyberbullying perpetration. Recommendations are made for tailoring intervention programs to consider adolescents' personality traits.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50100 - Psychology and cognitive sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Personality and Individual Differences

  • ISSN

    0191-8869

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    140

  • Číslo periodika v rámci svazku

    April

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    41-45

  • Kód UT WoS článku

    000461843400008

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85045096250