Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Bystander reactions to cyberbullying and cyberaggression : individual, contextual, and social factors

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F20%3A00114176" target="_blank" >RIV/00216224:14230/20:00114176 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2352250X20300993?via%3Dihub" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2352250X20300993?via%3Dihub</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.copsyc.2020.06.003" target="_blank" >10.1016/j.copsyc.2020.06.003</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Bystander reactions to cyberbullying and cyberaggression : individual, contextual, and social factors

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article reviews recent literature focused on factors associated with the reactions of youth bystanders to cyberaggression. The studies examined factors from three topical areas. The first area concerns the role of individual factors, with specific focus on the role of moral disengagement. The second area concerns the contextual factors and the applicability of the bystander intervention model, the bystander effect in the online environment, and the severity of the incident. The third area is comprised of social factors, with focus on the effect of class and school, and the interactions between individual and social levels. Based upon the reviewed literature, recommendations are formulated regarding the measurement of cyberbystander reactions, the need to capture contextual factors, and the examination of social factors.

  • Název v anglickém jazyce

    Bystander reactions to cyberbullying and cyberaggression : individual, contextual, and social factors

  • Popis výsledku anglicky

    This article reviews recent literature focused on factors associated with the reactions of youth bystanders to cyberaggression. The studies examined factors from three topical areas. The first area concerns the role of individual factors, with specific focus on the role of moral disengagement. The second area concerns the contextual factors and the applicability of the bystander intervention model, the bystander effect in the online environment, and the severity of the incident. The third area is comprised of social factors, with focus on the effect of class and school, and the interactions between individual and social levels. Based upon the reviewed literature, recommendations are formulated regarding the measurement of cyberbystander reactions, the need to capture contextual factors, and the examination of social factors.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GX19-27828X" target="_blank" >GX19-27828X: Pohled do budoucnosti: Porozumění vlivu technologií na “well-being” adolescentů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Current Opinion in Psychology

  • ISSN

    2352-250X

  • e-ISSN

    2352-2518

  • Svazek periodika

    36

  • Číslo periodika v rámci svazku

    December

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    130-134

  • Kód UT WoS článku

    000613108200024

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85087766381