Experimentální design, zkoumající vliv rámování informací o nemoci COVID-19 na pocit osobního a společenského ohrožení nemocí COVID-19, hodnocení rizika COVID-19, emoční prožívání, změnu chování v reakci na epidemii COVID-19.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F20%3A00114925" target="_blank" >RIV/00216224:14230/20:00114925 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Experimentální design, zkoumající vliv rámování informací o nemoci COVID-19 na pocit osobního a společenského ohrožení nemocí COVID-19, hodnocení rizika COVID-19, emoční prožívání, změnu chování v reakci na epidemii COVID-19.
Popis výsledku v původním jazyce
Tato souhrnná výzkumná zpráva představuje výsledky experimentálního výzkumu týkajícího se vlivu rámování informací o nemoci COVID-19 na pocit osobního a společenského ohrožení nemocí COVID-19, hodnocení rizika COVID-19, emoční prožívání a na změnu chování v reakci na epidemii COVID-19. Výzkum se uskutečnil v průběhu první vlny pandemie v květnu 2020 online a byl vyhodnocován na Fakultě sociálních studií Masarykovy univerzity v Brně. Zkoumány byly způsoby rámování pandemie, přičemž se ukázalo, že některé z nich jsou považovány za manipulativní a jiné ne. Hlavním zjištěním je to, že účastníci experimentu již měli silně zakotvené názory na problematiku epidemie a jejich změna pouhými rétorickými prostředky je obtížná. Současně se ukázaly rozdíly mezi jednotlivými prostředky. Výzkum rovněž zjistil nespokojenost s vybranými aspekty řešení epidemie ze strany vlády (především pokud se týká ekonomických dopadů). Zpráva obsahuje i doporučení pro budoucí zvládání epidemických situací.
Název v anglickém jazyce
An experiment designed to investigate the effect of framing information about Covid-19 on the feelings of personal and societal threat posed by Covid-19, the evaluation of its risks, the emotional experience and changes in behaviour in response to the Co
Popis výsledku anglicky
This summary research report presents the findings from an experimental study concerned with the effect of framing information about Covid-19 on people’s feelings of personal and societal threat posed by Covid-19, their evaluations of its risks, their emotional experiences and changes to their behaviour in response to the Covid-19 epidemic. The study was conducted online during the first wave of the pandemic in May 2020 and was evaluated at the Faculty of Social Studies, Masaryk University, Brno, Czech Republic. It investigated the ways in which the pandemic was framed, and found that some of these frames were considered manipulative and others not. The main finding was that the experiment participants already had deeply set opinions on the pandemic and it was difficult to change these by rhetorical devices alone. Differences between the various framing devices were demonstrated. The study found that subjects were dissatisfied with some aspects of the government’s dealing with the epidemic (chiefly as far as its economic impacts were concerned). The report includes recommendations for the management of future epidemic situations.
Klasifikace
Druh
V<sub>souhrn</sub> - Souhrnná výzkumná zpráva
CEP obor
—
OECD FORD obor
50601 - Political science
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL01000398" target="_blank" >TL01000398: Experimentální výzkum individuálních reakcí na hrozby v kyberprostoru</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Počet stran výsledku
64
Místo vydání
Brno
Název nakladatele resp. objednatele
Masarykova univerzita
Verze
—