Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Medializace epidemie COVID-19 v českých televizních zpravodajských relacích

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F22%3A73618551" target="_blank" >RIV/61989592:15210/22:73618551 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Medializace epidemie COVID-19 v českých televizních zpravodajských relacích

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kapitola popisuje podobu zpravodajských mediálních obsahů během prvního roku koronavirové epidemie na příkladu hlavních zpravodajských relací českých televizních stanic. S prvním pacientem nakaženým v Česku se zásadně proměnila tematická agenda médií a rapidně rostla stopáž věnovaná epidemické situaci. Média začala upřednostňovat dříve upozaďovaná témata spojená se zdravotnictvím, předkládané výsledky kvantitativní obsahové analýzy však ukazují i postupný přechod rámování epidemie nejen coby problému medicínského, ale také ekonomického a politického. Pandemie rovněž změnila podobu medializace jednotlivých zahraničních i tuzemských oblastí v závislosti na tom, kde právě epidemie sílila, a koronavirus ovlivnil také prostor, který v médiích dostali čeští politikové a zákonodárné instituce. V závěru pak kapitola představuje variabilitu zpravodajství a prezentuje výsledky analýzy srovnávající v makro pohledu jednotlivé sledované relace a ukazující rozdíly v pestrosti pokrývání pandemie.

  • Název v anglickém jazyce

    Medialization of the Covid-19 Epidemic in Czech Television News Programs

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter describes the form of news media content during the first year of the covid-19 epidemic using the example of the leading news programs of Czech television stations. With the first infected patient in the Czech Republic, the thematic agenda of the media fundamentally changed, and footage devoted to the epidemic situation proliferated. The media began to prioritize previously neglected topics connected with healthcare. However, the presented results of the quantitative content analysis also show a gradual transition in framing the epidemic not only as a medical problem but also as an economic and political one. The pandemic also changed the media coverage of individual foreign and domestic areas depending on where the epidemic was intensifying. Covid-19 also affected the space given to Czech politicians and legislative institutions in the media. In the end, the chapter presents the variability of news reporting, the results of the analysis, comparing the programs in a macro view, and showing the differences in the variety of the pandemic coverage.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Česká média v časech korony

  • ISBN

    978-80-244-6188-5

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    15-34

  • Počet stran knihy

    159

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Kód UT WoS kapitoly