Real World Learning in Outdoor Environmental Education Programs : The Practice from the Perspective of Educational Research
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F21%3A00119089" target="_blank" >RIV/00216224:14230/21:00119089 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://munispace.muni.cz/library/catalog/book/1978" target="_blank" >https://munispace.muni.cz/library/catalog/book/1978</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9758-2021" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.M210-9758-2021</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Real World Learning in Outdoor Environmental Education Programs : The Practice from the Perspective of Educational Research
Popis výsledku v původním jazyce
This book analyzes the theoretical frameworks shaping the practice of outdoor environmental education programs. For the analyses, the authors applied the Real World Learning Model that defines the quality criteria for this kind of practice. They also further examined the Model from the perspectives of relevant theory and research, as well as from the perspectives of program leaders, accompanying teachers, and participating students. Specifically, the authors selected five programs, all three to five days long, offered by Czech outdoor environmental education centers for students in the 3rd to 7th grades and focused on shaping students’ environmental values and behavior.
Název v anglickém jazyce
Real World Learning in Outdoor Environmental Education Programs : The Practice from the Perspective of Educational Research
Popis výsledku anglicky
This book analyzes the theoretical frameworks shaping the practice of outdoor environmental education programs. For the analyses, the authors applied the Real World Learning Model that defines the quality criteria for this kind of practice. They also further examined the Model from the perspectives of relevant theory and research, as well as from the perspectives of program leaders, accompanying teachers, and participating students. Specifically, the authors selected five programs, all three to five days long, offered by Czech outdoor environmental education centers for students in the 3rd to 7th grades and focused on shaping students’ environmental values and behavior.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50300 - Education
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA18-15374S" target="_blank" >GA18-15374S: Posilování změn hodnot a chování prostřednictvím environmentální výchovy v přírodě</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
9788021097575
Počet stran knihy
192
Název nakladatele
Masaryk University Press
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS knihy
—