Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Metacognitive monitoring and metacognitive strategies of gifted and average children on dealing with deductive reasoning task

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F21%3A00119311" target="_blank" >RIV/00216224:14230/21:00119311 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://bop.unibe.ch/JEMR/article/view/7323" target="_blank" >https://bop.unibe.ch/JEMR/article/view/7323</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.16910/jemr.14.4.1" target="_blank" >10.16910/jemr.14.4.1</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Metacognitive monitoring and metacognitive strategies of gifted and average children on dealing with deductive reasoning task

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article covers with the potential differences in metacognitive strategies between gifted and average children. Metacognitive strategies were experimentally elicited by means of a series of deductive reasoning tasks, presented on a computer screen. During the process of reading and solving the presented tasks, eye-movements of participants were recorded and several eye-tracking related metrics were later analyzed, together with data bearing on subjective confidence rating. Although mild differences in in the association between time devoted to the task and the participants’ subjective confidence rating were found, we failed to detect expected differences in the eye-tracking metrics, notably in the gaze transition entropy. Implications for the education of gifted students and for the potential of eye-tracking technology as a tool for surveying metacognitive skills are discussed.

  • Název v anglickém jazyce

    Metacognitive monitoring and metacognitive strategies of gifted and average children on dealing with deductive reasoning task

  • Popis výsledku anglicky

    The article covers with the potential differences in metacognitive strategies between gifted and average children. Metacognitive strategies were experimentally elicited by means of a series of deductive reasoning tasks, presented on a computer screen. During the process of reading and solving the presented tasks, eye-movements of participants were recorded and several eye-tracking related metrics were later analyzed, together with data bearing on subjective confidence rating. Although mild differences in in the association between time devoted to the task and the participants’ subjective confidence rating were found, we failed to detect expected differences in the eye-tracking metrics, notably in the gaze transition entropy. Implications for the education of gifted students and for the potential of eye-tracking technology as a tool for surveying metacognitive skills are discussed.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA17-14715S" target="_blank" >GA17-14715S: Vývoj metakognitivních schopností u nadaných dětí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Eye Movement Research

  • ISSN

    1995-8692

  • e-ISSN

    1995-8692

  • Svazek periodika

    14

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    1-21

  • Kód UT WoS článku

    000756928900003

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85116922237