Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Psychologický kapitál v pracovní, klinické a školní psychologii : Přehledová studie

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F21%3A00119477" target="_blank" >RIV/00216224:14230/21:00119477 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ceskoslovenskapsychologie.cz/index.php/csps/article/view/80" target="_blank" >https://ceskoslovenskapsychologie.cz/index.php/csps/article/view/80</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.51561/cspsych.65.6.558" target="_blank" >10.51561/cspsych.65.6.558</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Psychologický kapitál v pracovní, klinické a školní psychologii : Přehledová studie

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tato studie shrnuje současné poznání o psychologickém kapitálu (PsyCap). Jedná se o poměrně nový, ale rychle se rozvíjející konstrukt z oblasti pozitivní psychologie, který má využití v psychologii práce a organizace, v pedagogické psychologii i v psychologii zdraví. Tato studie nejprve teoreticky vymezuje PsyCap a předsta- vuje jeho čtyři složky: naději, vědomí vlastní účinnosti, optimismus a nezdolnost. Poskytuje komplexní přehled konstruktů, s nimiž se PsyCap pojí, a uvádí jeho pozitivní důsledky pro různé oblasti pracovního i osobního života. Dále uvádí antecedenty PsyCap a možné intervence podporující jeho rozvoj. Popisuje nejpoužívanější metody měření PsyCap a hodnotí jejich silné stránky a rezervy. Závěrem studie shrnuje aktuální světové trendy ve výzkumu PsyCap a formuluje doporučení pro výzkum i praxi v českých organizacích, ve vzdělávání a v poradenství.

  • Název v anglickém jazyce

    Psychological capital in work, clinical, and school psychology : A review

  • Popis výsledku anglicky

    The overview study sums up the contemporary knowledge concerning the psychological capital (PsyCap). It represents a relatively new but rapidly developing construct in the field of positive psychology and has applications in organizational, educational, and health psychology. The study starts with the theoretical conceptualization of PsyCap and presents its four components: hope, self-efficacy, optimism, and resilience. It provides a comprehensive review of the positive outcomes and correlates of PsyCap across multiple life domains. Next, it describes the antecedents and possible interventions supporting the development of PsyCap. It takes notice of the PsyCap measurement and evaluates the strengths and weaknesses of available methods. Finally, the study summarizes current trends in the study of PsyCap and formulates directives for research and practice in Czech organizations, education, and counselling.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50103 - Cognitive sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA20-03810S" target="_blank" >GA20-03810S: Když na blízkých vztazích záleží: longitudinální studie vývoje psychologického kapitálu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Československá psychologie

  • ISSN

    0009-062X

  • e-ISSN

    1804-6436

  • Svazek periodika

    65

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    558-574

  • Kód UT WoS článku

    000755107200003

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85122946360