Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Jak měřit metakognici (nejen) u nadaných dětí

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F21%3A00119521" target="_blank" >RIV/00216224:14230/21:00119521 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://munispace.muni.cz/library/catalog/book/2104" target="_blank" >https://munispace.muni.cz/library/catalog/book/2104</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9905-2021" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.M210-9905-2021</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Jak měřit metakognici (nejen) u nadaných dětí

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Publikace se věnuje problematice měření metakognice, se zvláštním zřetelem na specifickou skupinu intelektově nadaných dětí. Stručně představuje samotný konstrukt metakognice, taxonomii metakognitivních jevů a vztah metakognice a intelektového nadání. Dále jsou pojednány a kriticky zhodnoceny nejdůležitější metody a techniky, které byly pro zjišťování metakognice vyvinuty. Monografie se zabývá jak metodami, při nichž jsou data o metakognici registrována souběžně s vykonáváním podnětového úkolu (tzv. on-line metody), tak metodami, kdy jsou data zaznamenávána až s určitým časovým odstupem (tzv. off-line metody). Nejobsáhlejší část publikace se pak zabývá problematikou různých metrik a indexů používaných k vyjádření úrovně metakognitivního monitorování.

  • Název v anglickém jazyce

    How to measure metacognition (not just) in gifted children

  • Popis výsledku anglicky

    The publication deals with the topic of measuring metacognition, with special emphasis on a specific group of intellectually gifted children. It briefly presents the construct of metacognition itself, its relation to intellectual giftedness, together with a taxonomy of metacognitive phenomena. Next, the most important methods developed to assess metacognition are discussed and critically appraised. The monography covers both the methods, in which the data are registered during the execution of the stimulus task (on-line methods), and the methods, where the data are recorded with some time lag (off-line methods). The most extensive part of the publication is devoted to the topic of various measures, used to express the level of metacognitive monitoring.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50100 - Psychology and cognitive sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA17-14715S" target="_blank" >GA17-14715S: Vývoj metakognitivních schopností u nadaných dětí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    9788021099050

  • Počet stran knihy

    97

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS knihy