Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Potenciál smíšeného módu za krize výběrových šetření : jak motivovat ke spolupráci?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F21%3A00119991" target="_blank" >RIV/00216224:14230/21:00119991 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://olomouc2020.ceskasociologicka.org/" target="_blank" >https://olomouc2020.ceskasociologicka.org/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Potenciál smíšeného módu za krize výběrových šetření : jak motivovat ke spolupráci?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Pokud má sociologická obec ambici přinášet relevantní poznatky, potřebuje neustále vyvíjet nástroje používané pro sběr dat a přizpůsobovat je změnám v sociálním prostředí. Jednou z ambiciózních inovací v oblasti kvantitativního výzkumu je systematické kombinování různých forem výběrových šetření (osobní, telefonické, elektronické, korespondenční) do tzv. smíšeného módu dotazování. Příspěvek představí nejen základní východiska a principy smíšeného módu (angl. multimode nebo mixed-mode), ale i dílčí výsledky jeho systematického vývoje a testování v rámci sociologického, demografického a marketingového výzkumu. Konkrétně vycházíme z vlastních focus groups a dvou šetření provedených v minulých měsících a testujících proveditelnost kombinace navolávání metodou Náhodného vytáčení čísel, administraci rozsáhlého dotazníku online, a dosběru neinternetových populací tazatelem. Studie připravující půdu pro rozsáhlá dotazování tohoto druhu potvrdila nízkou úspěšnost rekrutace přes telefonní navolávání, která nicméně vede k vyváženému vzorku. Zjistili jsme také důležitost finanční odměny, která může především zvýšit důvěru v průzkum a vnímání jeho důležitost a její výše nehraje významnou roli. Celkově se jako nepostradatelná ukazuje znalost poznatků zahraničního metodologického výzkumu, které zároveň musí být přejímány kriticky s důrazem na testování kulturně-specifických prvků v českém prostředí.

  • Název v anglickém jazyce

    The potential of mixed-mode data collection amid the survey crisis : how to motivate cooperation?

  • Popis výsledku anglicky

    The sociological community needs to constantly develop the tools used for data collection and adapt it to changes in the social environment, if it has the ambition to bring relevant knowledge. One of the ambitious innovations in quantitative research is the systematic combination of various forms of data collection (personal, telephone, electronic, correspondence) into the so-called mixed-mode survey. The paper will present not only the basic principles and principles of mixed-mode (multimode or mixed-mode), but also the results of its systematic development and testing in sociological, demographic and marketing research. Specifically, we draw on our focus groups and two surveys conducted in recent months to test the feasibility of a combination of RDD, the administration of an extensive online questionnaire, and the interviewer's collection of non-Internet populations. A study paving the way for large-scale inquiries of this kind confirmed the low success rate of telephone recruiting, which nevertheless leads to a balanced sample. We have also identified the importance of financial rewards, which can primarily increase confidence in research and perception of its importance, although its amount does not play a significant role. Overall, the findings of foreign methodological research prove to be indispensable, but many aspects of the mixed-mode design must be tested separately in the culturally-specific Czech environment.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50401 - Sociology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL02000152" target="_blank" >TL02000152: Vývoj multimode sběru dat a zavádění tohoto typu dotazování v oblasti populačního, sociologického a marketingového výzkumu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů