Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Validity and Reliability of Gifted Rating Scales-School Form in Sample of Teachers and Parents – A Czech Contribution

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F21%3A00120825" target="_blank" >RIV/00216224:14230/21:00120825 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/0734282920970718" target="_blank" >https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/0734282920970718</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1177/0734282920970718" target="_blank" >10.1177/0734282920970718</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Validity and Reliability of Gifted Rating Scales-School Form in Sample of Teachers and Parents – A Czech Contribution

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The factor structure, the concurrent validity, and test–retest reliability of the Czech translation of the Gifted Rating Scales-School Form [GRS-S; Pfeiffer, S. I., &amp; Jarosewich, T. (2003). GRS (gifted rating scales) - manual. Pearson] were evaluated. Ten alternative models were tested. Four models were found to exhibit acceptable fit and interpretability. The factor structure was comparable for both parent (n = 277) and teacher raters (n = 137). High correlations between the factors suggest that raters might be subject to a halo effect. Ratings made by teachers show a closer relationship with criteria (WJ IE II COG, CFT 20-R, and TIM3–5) than ratings made by parents. Test–retest reliability of teacher rating (with median 93 days) was quite high for all GRS-S subscales (r = .84–.87).

  • Název v anglickém jazyce

    Validity and Reliability of Gifted Rating Scales-School Form in Sample of Teachers and Parents – A Czech Contribution

  • Popis výsledku anglicky

    The factor structure, the concurrent validity, and test–retest reliability of the Czech translation of the Gifted Rating Scales-School Form [GRS-S; Pfeiffer, S. I., &amp; Jarosewich, T. (2003). GRS (gifted rating scales) - manual. Pearson] were evaluated. Ten alternative models were tested. Four models were found to exhibit acceptable fit and interpretability. The factor structure was comparable for both parent (n = 277) and teacher raters (n = 137). High correlations between the factors suggest that raters might be subject to a halo effect. Ratings made by teachers show a closer relationship with criteria (WJ IE II COG, CFT 20-R, and TIM3–5) than ratings made by parents. Test–retest reliability of teacher rating (with median 93 days) was quite high for all GRS-S subscales (r = .84–.87).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50100 - Psychology and cognitive sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Psychoeducational Assessment

  • ISSN

    0734-2829

  • e-ISSN

    1557-5144

  • Svazek periodika

    39

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    361-371

  • Kód UT WoS článku

    000601226400001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85096601210