Can the color red trick you into drinking less? A replication study
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F21%3A00122103" target="_blank" >RIV/00216224:14230/21:00122103 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0195666321005262?via%3Dihub" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0195666321005262?via%3Dihub</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.appet.2021.105619" target="_blank" >10.1016/j.appet.2021.105619</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Can the color red trick you into drinking less? A replication study
Popis výsledku v původním jazyce
This replication of the study of Genschow et al. (2012) examines the effect of the color red on beverage consumption. In total, 148 men were asked to consume drinks in either red- or blue-labeled cups. Cup labels were assigned at random. Unlike in the previous study, the findings in our replication study did not provide empirical support for the hypothesis that people will drink less from red-labeled cups than blue-labeled cups. The difference between groups in drink consumption was non-significant. Thus, the red color did not have an inhibitory effect on drink intake.
Název v anglickém jazyce
Can the color red trick you into drinking less? A replication study
Popis výsledku anglicky
This replication of the study of Genschow et al. (2012) examines the effect of the color red on beverage consumption. In total, 148 men were asked to consume drinks in either red- or blue-labeled cups. Cup labels were assigned at random. Unlike in the previous study, the findings in our replication study did not provide empirical support for the hypothesis that people will drink less from red-labeled cups than blue-labeled cups. The difference between groups in drink consumption was non-significant. Thus, the red color did not have an inhibitory effect on drink intake.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50103 - Cognitive sciences
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Appetite
ISSN
0195-6663
e-ISSN
1095-8304
Svazek periodika
167
Číslo periodika v rámci svazku
December
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
1-6
Kód UT WoS článku
000697179000010
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85113175063