Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Can the color red trick you into drinking less? A replication study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F21%3A00122103" target="_blank" >RIV/00216224:14230/21:00122103 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0195666321005262?via%3Dihub" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0195666321005262?via%3Dihub</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.appet.2021.105619" target="_blank" >10.1016/j.appet.2021.105619</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Can the color red trick you into drinking less? A replication study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This replication of the study of Genschow et al. (2012) examines the effect of the color red on beverage consumption. In total, 148 men were asked to consume drinks in either red- or blue-labeled cups. Cup labels were assigned at random. Unlike in the previous study, the findings in our replication study did not provide empirical support for the hypothesis that people will drink less from red-labeled cups than blue-labeled cups. The difference between groups in drink consumption was non-significant. Thus, the red color did not have an inhibitory effect on drink intake.

  • Název v anglickém jazyce

    Can the color red trick you into drinking less? A replication study

  • Popis výsledku anglicky

    This replication of the study of Genschow et al. (2012) examines the effect of the color red on beverage consumption. In total, 148 men were asked to consume drinks in either red- or blue-labeled cups. Cup labels were assigned at random. Unlike in the previous study, the findings in our replication study did not provide empirical support for the hypothesis that people will drink less from red-labeled cups than blue-labeled cups. The difference between groups in drink consumption was non-significant. Thus, the red color did not have an inhibitory effect on drink intake.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50103 - Cognitive sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Appetite

  • ISSN

    0195-6663

  • e-ISSN

    1095-8304

  • Svazek periodika

    167

  • Číslo periodika v rámci svazku

    December

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    1-6

  • Kód UT WoS článku

    000697179000010

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85113175063