What do producers think about the Slovak audiovisual fund? : A study on the field of contemporary slovak documentaries for cinemas
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F21%3A00123615" target="_blank" >RIV/00216224:14230/21:00123615 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.sav.sk/journals/uploads/06301045Miroslav%20Vl%C4%8Dek.pdf" target="_blank" >https://www.sav.sk/journals/uploads/06301045Miroslav%20Vl%C4%8Dek.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.31577/sd-2021-0013" target="_blank" >10.31577/sd-2021-0013</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
slovinština
Název v původním jazyce
Čo si o audiovizuálnom fonde a RTVS myslia producenti? : Štúdia poľa súčasného slovenského distribučného dokumentu
Popis výsledku v původním jazyce
Štúdia je analýzou poľa slovenského distribučného dokumentárneho filmu. Vychádza z desiatich rozhovorov s producentmi, ktoré boli realizované v rokoch 2018 a 2019. Ponúka klasifikáciu producentov podľa ich primárneho zamerania, pričom sa snaží vysvetliť motivácie režisérov k produkcii ich vlastných dokumentárnych filmov, aj k opusteniu tohto zámeru a presunu k produkcii cudzích projektov. Súčasťou štúdie je tiež analýza postojov producentov voči dvom najvplyvnejším inštitúciám v poli: Audiovizuálnemu fondu a Rozhlasu a televízií Slovenska. V závere autor predstavuje model poľa slovenského distribučného dokumentárneho filmu a trajektórie, ktoré producenti od svojho vstupu majú: získavanie a upevňovanie pozícií s väčšou autonómiou, zaujímanie postavenia v inštitúciách v poli, zotrvanie v okrajových pozíciách a voľbu menej štandardných taktík.
Název v anglickém jazyce
What do producers think about the Slovak audiovisual fund? : A study on the field of contemporary slovak documentaries for cinemas
Popis výsledku anglicky
This study analyzes the field of Slovak documentary films for cinemas based on ten interviews conducted with producers in 2018 and 2019. It offers a classification of producers based on their primary focus and tries to explain the motivations of the directors to produce their own documentaries and the fact that they later give up this aim and shift to the production of the movies directed by their colleagues. The study also includes an analysis of the producers’ attitudes towards the two most influential institutions in the field: the Slovak Audiovisual Fund and the Radio and Television of Slovakia. Finally, the author presents a model of the field and the trajectories of the producers from their entry into the field: gaining and consolidating their position with greater autonomy, taking up positions in institutions that are most relevant for the field, remaining in marginal positions, and choosing less standard tactics.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50800 - Media and communications
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Slovenské divadlo
ISSN
0037-699X
e-ISSN
1336-8605
Svazek periodika
69
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
191-205
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85111663668