Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Personal Goals and Identity of Czech University Students

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F22%3A00124825" target="_blank" >RIV/00216224:14230/22:00124825 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.sagepub.com/eprint/ZUCN9UUYNXCXISUNN3DU/full" target="_blank" >https://journals.sagepub.com/eprint/ZUCN9UUYNXCXISUNN3DU/full</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1177/2167696820917813" target="_blank" >10.1177/2167696820917813</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Personal Goals and Identity of Czech University Students

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study aimed to examine personal goal setting and identity processes in Czech university students. A total of 1,347 Czech emerging adults completed the questionnaires on goal setting, identity commitment, and identity exploration in various life domains (romantic relationship, education, and work). First, our study showed that in our sample, goals related to education were the most prominent. Second, higher identity commitment or exploration in one domain predicted setting the goal in the same domain, supporting the notion of the interrelatedness of identity formation and goal pursuit. Additionally, those who set work-related goals reported fewer goals associated with romantic partnership, marriage, and family, suggesting individual differences in goal preferences. Our study adds to the knowledge of European emerging adults’ identity processes and goal selection processes. Furthermore, our findings stress the holistic approach when investigating personal goals.

  • Název v anglickém jazyce

    Personal Goals and Identity of Czech University Students

  • Popis výsledku anglicky

    This study aimed to examine personal goal setting and identity processes in Czech university students. A total of 1,347 Czech emerging adults completed the questionnaires on goal setting, identity commitment, and identity exploration in various life domains (romantic relationship, education, and work). First, our study showed that in our sample, goals related to education were the most prominent. Second, higher identity commitment or exploration in one domain predicted setting the goal in the same domain, supporting the notion of the interrelatedness of identity formation and goal pursuit. Additionally, those who set work-related goals reported fewer goals associated with romantic partnership, marriage, and family, suggesting individual differences in goal preferences. Our study adds to the knowledge of European emerging adults’ identity processes and goal selection processes. Furthermore, our findings stress the holistic approach when investigating personal goals.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50100 - Psychology and cognitive sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Emerging Adulthood

  • ISSN

    2167-6968

  • e-ISSN

    2167-6984

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    354-359

  • Kód UT WoS článku

    000528393800001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85084091993