Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Emerging Commitments and Identity-Processing Style in Middle Adolescence.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F12%3A00059241" target="_blank" >RIV/00216224:14230/12:00059241 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Emerging Commitments and Identity-Processing Style in Middle Adolescence.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study examines processual and content aspects of identity during middle adolescence. The main question is how identity processing style (informative/normative/diffuse) affects the content of identity (in terms of exploration and commitment) in different domains of life. The sample includes 256 Czech adolescents who have participated in the long-term longitudinal research ELSPAC (age 17). As instruments, the Czech adaptation of the Groningen Identity Development Scale (GIDS; Bosma, 1985) and the Czech version of the Identity Style Inventory (ISI4, Berzonsky et al., 2007) were administrated. We analyze the content of commitments, strength of these commitments, and the amount of exploration in different life domains (school, occupation, leisure-timeactivities, philosophy of life, friendship, and romantic relationships). These identity/commitment variables are related to three identity styles.

  • Název v anglickém jazyce

    Emerging Commitments and Identity-Processing Style in Middle Adolescence.

  • Popis výsledku anglicky

    This study examines processual and content aspects of identity during middle adolescence. The main question is how identity processing style (informative/normative/diffuse) affects the content of identity (in terms of exploration and commitment) in different domains of life. The sample includes 256 Czech adolescents who have participated in the long-term longitudinal research ELSPAC (age 17). As instruments, the Czech adaptation of the Groningen Identity Development Scale (GIDS; Bosma, 1985) and the Czech version of the Identity Style Inventory (ISI4, Berzonsky et al., 2007) were administrated. We analyze the content of commitments, strength of these commitments, and the amount of exploration in different life domains (school, occupation, leisure-timeactivities, philosophy of life, friendship, and romantic relationships). These identity/commitment variables are related to three identity styles.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    European Conference on Developmental Psychology, 23. ? 27. 8. 2011, Bergen, Norway.

  • ISBN

    9788875876364

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    235-239

  • Název nakladatele

    MEDIMOND

  • Místo vydání

    Bologna, Italy

  • Místo konání akce

    Bergen, Norway

  • Datum konání akce

    1. 1. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku