Emerging Commitments and Identity-Processing Style in Middle Adolescence.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F12%3A00059241" target="_blank" >RIV/00216224:14230/12:00059241 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Emerging Commitments and Identity-Processing Style in Middle Adolescence.
Popis výsledku v původním jazyce
This study examines processual and content aspects of identity during middle adolescence. The main question is how identity processing style (informative/normative/diffuse) affects the content of identity (in terms of exploration and commitment) in different domains of life. The sample includes 256 Czech adolescents who have participated in the long-term longitudinal research ELSPAC (age 17). As instruments, the Czech adaptation of the Groningen Identity Development Scale (GIDS; Bosma, 1985) and the Czech version of the Identity Style Inventory (ISI4, Berzonsky et al., 2007) were administrated. We analyze the content of commitments, strength of these commitments, and the amount of exploration in different life domains (school, occupation, leisure-timeactivities, philosophy of life, friendship, and romantic relationships). These identity/commitment variables are related to three identity styles.
Název v anglickém jazyce
Emerging Commitments and Identity-Processing Style in Middle Adolescence.
Popis výsledku anglicky
This study examines processual and content aspects of identity during middle adolescence. The main question is how identity processing style (informative/normative/diffuse) affects the content of identity (in terms of exploration and commitment) in different domains of life. The sample includes 256 Czech adolescents who have participated in the long-term longitudinal research ELSPAC (age 17). As instruments, the Czech adaptation of the Groningen Identity Development Scale (GIDS; Bosma, 1985) and the Czech version of the Identity Style Inventory (ISI4, Berzonsky et al., 2007) were administrated. We analyze the content of commitments, strength of these commitments, and the amount of exploration in different life domains (school, occupation, leisure-timeactivities, philosophy of life, friendship, and romantic relationships). These identity/commitment variables are related to three identity styles.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
European Conference on Developmental Psychology, 23. ? 27. 8. 2011, Bergen, Norway.
ISBN
9788875876364
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
235-239
Název nakladatele
MEDIMOND
Místo vydání
Bologna, Italy
Místo konání akce
Bergen, Norway
Datum konání akce
1. 1. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—