Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Resilience to (online) disinformation in the Czech Republic : Influence of post-truth political communication

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F22%3A00137619" target="_blank" >RIV/00216224:14230/22:00137619 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Resilience to (online) disinformation in the Czech Republic : Influence of post-truth political communication

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In recent years, the spread of online disinformation has been considered a major challenge for democratic societies. Building upon the framework introduced by Humprecht, Esser, and Van Aelst (2020), we examine the circumstances which influence people’s resilience to intentionally shared false information. Trying to understand the diffusion and consumption of disinformation in the Czech Republic, especially in the environment of social media, we look at political (e.g., polarization and populism) and discursive (e.g., media trust) opportunities which affect whether the people are willing to like, comment, and share disinformation or whether they disregard and ignore such messages.

  • Název v anglickém jazyce

    Resilience to (online) disinformation in the Czech Republic : Influence of post-truth political communication

  • Popis výsledku anglicky

    In recent years, the spread of online disinformation has been considered a major challenge for democratic societies. Building upon the framework introduced by Humprecht, Esser, and Van Aelst (2020), we examine the circumstances which influence people’s resilience to intentionally shared false information. Trying to understand the diffusion and consumption of disinformation in the Czech Republic, especially in the environment of social media, we look at political (e.g., polarization and populism) and discursive (e.g., media trust) opportunities which affect whether the people are willing to like, comment, and share disinformation or whether they disregard and ignore such messages.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LX22NPO5101" target="_blank" >LX22NPO5101: Národní institut pro výzkum socioekonomických dopadů nemocí a systémových rizik</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů