Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Current Problems of Media Education of Students in Second Stage of Elementary School

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73605530" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73605530 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.conferences-scientific.cz/file/9788088203209" target="_blank" >https://www.conferences-scientific.cz/file/9788088203209</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Current Problems of Media Education of Students in Second Stage of Elementary School

  • Popis výsledku v původním jazyce

    There are currently several new trends in the field of media education (e.g., issues related to disinformation, hoaxes, false internet accounts and photographs, media stereotypes, advertisements and hating), which are linked to the development of information and communication technology, especially to the mass use of social networks from a very young age. In this paper, we present the results of a research project that dealt, inter alia, with social networks, especially with the impact of the influencers followed by the pupils on said social networks. We examined whether the pupils want to purchase the products promoted by their favourite influencers on the social networks, whether the influencers are (in the pupils’ view) convinced of the quality of the product promoted, whether the pupils had ever copied an alternative eating lifestyle of their favourite influencers and whether they had ever dieted or followed an exercise plan in order to look like their favourite influencer.

  • Název v anglickém jazyce

    Current Problems of Media Education of Students in Second Stage of Elementary School

  • Popis výsledku anglicky

    There are currently several new trends in the field of media education (e.g., issues related to disinformation, hoaxes, false internet accounts and photographs, media stereotypes, advertisements and hating), which are linked to the development of information and communication technology, especially to the mass use of social networks from a very young age. In this paper, we present the results of a research project that dealt, inter alia, with social networks, especially with the impact of the influencers followed by the pupils on said social networks. We examined whether the pupils want to purchase the products promoted by their favourite influencers on the social networks, whether the influencers are (in the pupils’ view) convinced of the quality of the product promoted, whether the pupils had ever copied an alternative eating lifestyle of their favourite influencers and whether they had ever dieted or followed an exercise plan in order to look like their favourite influencer.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of IAC in Vienna 2020

  • ISBN

    978-80-88203-20-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    18-22

  • Název nakladatele

    Czech Institute of Academic Education z.s.

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Vídeň

  • Datum konání akce

    11. 12. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku