Vybrané aktuální problémy mediální výchovy žáků 2. stupně ZŠ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73612310" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73612310 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.scup.cz/wp-content/uploads/2021/12/ONLINE-SBORNIK-FINAL.pdf" target="_blank" >http://www.scup.cz/wp-content/uploads/2021/12/ONLINE-SBORNIK-FINAL.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vybrané aktuální problémy mediální výchovy žáků 2. stupně ZŠ
Popis výsledku v původním jazyce
V současné době se v mediální výchově setkáváme s několika novými trendy, které souvisí s rozvojem technologií. V tomto příspěvku prezentujeme výsledky výzkumu, který se zabýval mimo jiné vlivem influencerů, které žáci na sociálních sítích sledují. Zajímalo nás, zda si žáci chtějí zakoupit výrobky, které propagují influenceři, zda jsou (dle mínění žáků) influenceři přesvědčení o kvalitě propagovaného výrobku a proč daný výrobek propagují. Dále jsme zjišťovali, zda žáci někdy napodobovali alternativní stravovací životní styl influncerů a zda někdy drželi dietu či cvičební režim, aby se podobali influencerovi.
Název v anglickém jazyce
Selected Current Problems of Media Education of Students in Second Stage of Elementary School
Popis výsledku anglicky
There are currently several new trends in the field of media education, which are linked to the development of technology. In this paper, we present the results of a research project that dealt, inter alia, with the impact of the influencers followed by the pupils on said social networks. We examined whether the pupils want to purchase the products promoted by influencers, whether the influencers are (in the pupils’ view) convinced of the quality of the product promoted and why they promote the product. We also found out whether the pupils had ever copied an alternative eating lifestyle of influencers and whetherthey had ever dieted or followed an exercise plan in order to look like influencer.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů XVI
ISBN
978-80-244-6011-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
301-308
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
4. 11. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—