Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kde žáci v polovině základního vzdělávání selhávají při porozumění čtenému polemickému textu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10314647" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10314647 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=11307&lang=cs" target="_blank" >http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=11307&lang=cs</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Kde žáci v polovině základního vzdělávání selhávají při porozumění čtenému polemickému textu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V souvislosti s výsledky mezinárodních výzkumů PISA a PIRLS nabývají na významu otázky čtenářských dovedností, především schopnosti porozumět textu. V našem článku jsme podrobili kvalitativní analýze data z testu čtenářských dovedností, který sestával zuvolněných úloh mezinárodních výzkumů PISA a PIRLS. Data jsme získali prostřednictvím longitudinálního projektu CLoSE, v němž v roce 2012 bylo testováno 6211 žáků. Zaměřili jsme se na perceptivní dovednost porozumění obsahu polemického textu u žáků 6. ročníku ZŠ a primy osmiletých gymnázií. Naše studie si vytkla za cíl identifikovat oblasti, v nichž žáci chybovali, a hledat možné příčiny. Jedním z hlavních zjištění bylo to, že žáci měli problémy rozlišit, zda odpověď na otázku mají hledat v textu, či mimo něj, podle zvoleného teoretického rámce na hranici textové báze a situačního modelu textu.

  • Název v anglickém jazyce

    Where Pupils Halfway through Basic Education are Failing in the Understanding of the Read Polemic Text

  • Popis výsledku anglicky

    In the context of the results of the international PISA and PIRLS surveys questions of reading skills, and above all reading with understanding, have been acquiring ever more significance. In our article we provide a qualitative analysis of data from a reading skills test put together from released exercises in the international PISA and PIRLS surveys. We obtained the data by means of the longitudinal CLoSE project involving the testing of 6211 pupils in 2012. We focused on perceptive skill in the understanding of the content of a polemic text among pupils in the 6th year of basic school and the first year of 8-year secondary grammar school. Our study was intended to identify the fields in which pupils were weak and to look for possible causes. One ofthe main findings was that the pupils had problems in distinguishing whether whether they had to find the answer to the question within the text or outside it, with reference to the chosen theoretical framework on the boundary of the text

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GBP402%2F12%2FG130" target="_blank" >GBP402/12/G130: Vztahy mezi dovednostmi, vzděláváním a výsledky na trhu práce: longitudinální studie</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogika

  • ISSN

    0031-3815

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    65

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    392-412

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus