Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Čtenářské strategie a čtenářské dovednosti žáků 1.stupně ZŠ v ČR

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F07%3A00022456" target="_blank" >RIV/00216224:14410/07:00022456 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Reading Strategies and the development of Reading Skills of primary school pupils in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this paper, the results of an empirical research that was carried out in the 2005 and 2006 are presented. The research was inspired by the findings of the PIRLS international research project in which Czech pupil failed to meet expectations. We testedthe reading skills of pupils (279 pupil in 7 schools) in the final year of primary education (grade 5) in the Czech Republic. Czech teachers traditionally tend to concentrate mainly on the technical aspects of teaching reading, giving the functional aspects less attention. This should be changed by the basic school reform that is currently taking place in Czech schools. This research project combined qualitative and qualitative research methodologies. In a questionnaire, pupils were asked to answer questions concerning their family and school backgrounds, as well as attitudes towards reading. Using a test, their reading skills were examined. The fact that a PIRLS text was used in the test will make it possible to compare the results of

  • Název v anglickém jazyce

    Reading Strategies and the development of Reading Skills of primary school pupils in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper, the results of an empirical research that was carried out in the 2005 and 2006 are presented. The research was inspired by the findings of the PIRLS international research project in which Czech pupil failed to meet expectations. We testedthe reading skills of pupils (279 pupil in 7 schools) in the final year of primary education (grade 5) in the Czech Republic. Czech teachers traditionally tend to concentrate mainly on the technical aspects of teaching reading, giving the functional aspects less attention. This should be changed by the basic school reform that is currently taking place in Czech schools. This research project combined qualitative and qualitative research methodologies. In a questionnaire, pupils were asked to answer questions concerning their family and school backgrounds, as well as attitudes towards reading. Using a test, their reading skills were examined. The fact that a PIRLS text was used in the test will make it possible to compare the results of

Klasifikace

  • Druh

    A - Audiovizuální tvorba

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LC06046" target="_blank" >LC06046: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-3-9809663-6-8

  • Místo vydání

    Berlín

  • Název nakladatele resp. objednatele

    DGLS

  • Verze

    Book of Abstracts

  • Identifikační číslo nosiče

    N/A