Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Digital skills among youth : A dataset from a three-wave longitudinal survey in six European countries

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F24%3A00136241" target="_blank" >RIV/00216224:14230/24:00136241 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2352340924003652" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2352340924003652</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.dib.2024.110396" target="_blank" >10.1016/j.dib.2024.110396</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Digital skills among youth : A dataset from a three-wave longitudinal survey in six European countries

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This dataset provides longitudinal survey data from a European project, ySKILLS, which was focused on the role of digital skills in youths' development. It contains data from 10,821 participants from Grades 6-10 (in Wave 1) in Estonia, Finland, Germany, Italy, Poland, and Portugal. The data was collected between Spring 2021 and Spring 2023, the participants were recruited through schools, where the data collection also took place, except for online data collections due to restrictions caused by COVID-19. The dataset is novel in its multidimensional approach to the construct of digital literacy. It provides insight into the development of digital skills in youth and the role of digital skills and internet usage in youths' positive and negative online experiences and wellbeing. It also contains data that allows for the analysis of the role of digital skills in class networks. The data are beneficial for researchers interested in the examination of youths' online skills, internet usage, online experiences, and wellbeing from a longitudinal perspective.

  • Název v anglickém jazyce

    Digital skills among youth : A dataset from a three-wave longitudinal survey in six European countries

  • Popis výsledku anglicky

    This dataset provides longitudinal survey data from a European project, ySKILLS, which was focused on the role of digital skills in youths' development. It contains data from 10,821 participants from Grades 6-10 (in Wave 1) in Estonia, Finland, Germany, Italy, Poland, and Portugal. The data was collected between Spring 2021 and Spring 2023, the participants were recruited through schools, where the data collection also took place, except for online data collections due to restrictions caused by COVID-19. The dataset is novel in its multidimensional approach to the construct of digital literacy. It provides insight into the development of digital skills in youth and the role of digital skills and internet usage in youths' positive and negative online experiences and wellbeing. It also contains data that allows for the analysis of the role of digital skills in class networks. The data are beneficial for researchers interested in the examination of youths' online skills, internet usage, online experiences, and wellbeing from a longitudinal perspective.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50800 - Media and communications

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    R - Projekt Ramcoveho programu EK

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Data in Brief

  • ISSN

    2352-3409

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    54

  • Číslo periodika v rámci svazku

    June

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    1-14

  • Kód UT WoS článku

    001235213000001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85190982040