Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Elektronické hry a agrese

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F99%3A00003248" target="_blank" >RIV/00216224:14230/99:00003248 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Elektronické hry a agrese

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Autor se ve svém příspěvku zaměřil na problematiku vztahu mezi agresí a hraním elektronických her. Problematika agrese patří mezi nejčastěji uváděné negativní vlivy hraní elektronických her. Existence vztahu mezi agresí a hraním elektronických her však není jednoznačná. V příspěvku je uvedena řada výsledků výzkumných projektů zaměřených na oblast agrese a hraní elektronických her. Autor na prezentované výsledky nahlíží především z pohledu dvou teoretických přístupů - teorie sociálního učení a teorie katarze. Ve svém příspěvku zároveň poukazuje na nedostatek relevantních výsledků, které by umožňovaly vyslovení dostatečně přesvědčivých a jednoznačných závěrů.

  • Název v anglickém jazyce

    Electronic games and aggression

  • Popis výsledku anglicky

    This article is focused on the existence of relation between aggression and playing computer games. Aggression belongs to the most often reported negative influences of computer games playing. There is no significant evidence supporting existence of thatrelation. Many conclusions of research projects involving the topic aggression and playing computer games are discussed. Author presents the results and conclusions above all according to two theoretical approaches - the theory of social learning and catharsis theory. Author also refers to absence of relevant results that may lead to convincing conclusions.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F98%2F1007" target="_blank" >GA406/98/1007: Osobnost hráče počítačových her v adolescenci</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    1999

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Československá psychologie

  • ISSN

    0009-062X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    43

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus