Počítačové hry a jejich místo v životě člověka
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73590510" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73590510 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/pdf.18.24454047" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5507/pdf.18.24454047</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/pdf.18.24454047" target="_blank" >10.5507/pdf.18.24454047</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Počítačové hry a jejich místo v životě člověka
Popis výsledku v původním jazyce
Hra patří od nepaměti k nejvýznamnějším a nejrozšířenějším způsobům, jimiž se člověk učí novým věcem. V současné době moderních technologií jsou hry významným činitelem lidské radosti, zábavy, odpočinku, relaxace a mnohých dalších příznivých vlivů, přičemž i v dnešní době hra zůstává i nadále klíčovým prostředkem pro učení. Jen podoba her se mění a postupně ustupují tradiční hry před novými herními trendy. Nacházíme se v éře her, které jsou zprostředkovávány pomocí různých digitálních technologií a zařízení, jež se stávají neodmyslitelnou součástí našich životů. V nejobecnějším pojetí zde hovoříme o počítačových hrách a jejich zprostředkování pomocí počítačů, herních konzolí či mobilních zařízení, jako jsou například chytré telefony nebo tablety. Kromě pozitivního působení počítačových her na člověka a jejich vzdělávacích možností se mohou objevovat i negativní vlivy. Potenciál působení počítačových her se odvíjí od mnoha různých aspektů. Publikace Počítačové hry a jejich místo v životě člověka mapuje aktuální stav poznání v oblasti počítačových her a shrnuje výsledky výzkumné studie realizované autorským kolektivem v průběhu let 2016 a 2018. Úvodní část je zaměřena na obecné informace a dosavadní výzkumy o počítačových hrách. V dalších částech práce autoři věnují pozornost negativnímu a pozitivnímu působení počítačových her na člověka – a to s využitím jak domácích, tak i zahraničních výzkumných studií. Mimo jiné upozorňují na problematiku závislosti na počítačových hrách a rizika agresivního chování v souvislosti s hraním počítačových her. Závěrečná část publikace se orientuje na výsledky výzkumu, jenž byl realizován autorským kolektivem v letech 2016 a 2018. Autoři objasňují mj. způsob a míru využívání počítačových her u žáků středních škol v České republice.
Název v anglickém jazyce
Computer games and their place in the life of human
Popis výsledku anglicky
Since time immemorial, play has been the most important and widespread way of learning new things. In the current era of modern technologies, play is a significant aspect of human joy, entertainment, rest, relaxation, and has many other positive effects; even today, play remains a key means of learning. The structure of play changes; traditional games gradually give in to new gaming trends. We find ourselves in an era of games mediated by various digital technologies and devices which are becoming an inseparable part of our lives. Generally speaking, this involves computer games mediated by computers, gaming consoles or mobile devices, such as smart phones or tablets. Besides the positive effects of computer games including their educational potential, there are also some negative influences. The potential of computer games is derived from many different aspects. The publication Computer games and their place in the life of human analyses the current state of knowledge in the area of computer games and summarises the results of a research study carried out by the team of authors in 2016 and 2018. The introductory section focuses on general information and previous research on computer games. In the following sections of the publication the authors analyse the negative and positive effects of computer games on humans – using both domestic and international research studies. The authors emphasise the issue of computer game addiction and the risks of aggressive behaviour in relation to playing computer games. The final part of the publication includes the results of a research study carried by the authors in 2016 and 2018. Among other aspects, the authors explain the method and degree of using computer games by secondary school students in the Czech Republic.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-244-5404-7
Počet stran knihy
315
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Kód UT WoS knihy
—