Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Osobnostní charakteristiky a hraní počítačových her

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F99%3A00003250" target="_blank" >RIV/00216224:14230/99:00003250 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Osobnostní charakteristiky a hraní počítačových her

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V naší studii jsme se zaměřili na exploraci vztahu mezi osobnostními vlastnostmi a a) hraním počítačových her, b) frekvencí hraní počítačových her, c) preferencí jednotlivých typů počítačových her. Výzkumný vzorek tvořilo 393 studentů (věk, 15-21, 46%chlapců, 54% dívek). Analýzu vztahů jsme provedli odděleně pro chlapce a dívky. V první části jsme se zaměřili na vztah mezi hraním počítačových her a osobností. Statisticky průkazné rozdíly mezi chlapeckými hráči a nehráči v dimenzi emocionální. V další části jsme analyzovali vztah mezi frekvencí hraní a osobnostními charakteristikami. Statisticky průkazné výsledky jsme zjistili u chlapeckých respondentů v dimenzích stabilita - nestabilita, svědomitost - nesvědomitost. Při analýze vztahu mezi osobnostnímivlastnostmi a preferencí jednotlivých typů počítačových her jsme zjistili statisticky průkazné rozdíly pro chlapce i dívky.

  • Název v anglickém jazyce

    Personality and playing computer games

  • Popis výsledku anglicky

    In this study of 393 adolescents 15 - 21 years of age, the relationship between five basic dimension of personality and a) playing computer games, b) frequency of playing computer games, c) favourite type of computer game, was investigated. Separate analysis for girls and boys revealed significant differences for boys. We found significant differences between players and non-players in dimension emotional stability and significant differences between frequent and non-frequent players in dimension conscientiousness and emotional stability. Relationship between favourite type of computer game and basic dimension of personality was discovered.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F98%2F1007" target="_blank" >GA406/98/1007: Osobnost hráče počítačových her v adolescenci</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    1999

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sociální procesy a osobnost 99

  • ISBN

    80-210-2228-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Psychologický ústav FF MU, Psychologický ústav AV ČR

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

  • Datum konání akce

  • Typ akce podle státní příslušnosti

  • Kód UT WoS článku