Competitiveness of Air Transport in Central Europe
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14310%2F09%3A00029993" target="_blank" >RIV/00216224:14310/09:00029993 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Competitiveness of Air Transport in Central Europe
Popis výsledku v původním jazyce
The article deals with the competitiveness of air transport. In the introduction the competitive position of air transport in the transport market is dealt with in theory, stating both the circumstances explaining the rise in its competitiveness, and also representative statistical data illustrating concrete changes in the transport market in Europe. In the second part of the article, a brief empirical analysis of the competitiveness of air transport was carried out in a specific region of Central Europe. Mainly the following facts were subject to the analysis: demand for air transport, connectivity of air transport networks and competitive public land transport modes (trains, buses), immediate competitiveness of air transport on routes with direct airservices. For the purposes of this article, Central Europe is purpose-defined as the area of former Central European socialist countries, namely the Czech Republic, Slovakia, Poland, Hungary and the former German Democratic Republic.
Název v anglickém jazyce
Competitiveness of Air Transport in Central Europe
Popis výsledku anglicky
The article deals with the competitiveness of air transport. In the introduction the competitive position of air transport in the transport market is dealt with in theory, stating both the circumstances explaining the rise in its competitiveness, and also representative statistical data illustrating concrete changes in the transport market in Europe. In the second part of the article, a brief empirical analysis of the competitiveness of air transport was carried out in a specific region of Central Europe. Mainly the following facts were subject to the analysis: demand for air transport, connectivity of air transport networks and competitive public land transport modes (trains, buses), immediate competitiveness of air transport on routes with direct airservices. For the purposes of this article, Central Europe is purpose-defined as the area of former Central European socialist countries, namely the Czech Republic, Slovakia, Poland, Hungary and the former German Democratic Republic.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GP205%2F09%2FP256" target="_blank" >GP205/09/P256: Letecká doprava a její změny v ČR a v regionu střední Evropy</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Transportation and Geography, Volume 2
ISBN
978-988-98847-7-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
—
Název nakladatele
Hong Kong Society for Transportation Studies
Místo vydání
Hong Kong
Místo konání akce
Hong Kong
Datum konání akce
1. 1. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—