Measuring success in examination of mathematics using quality indexes of predictive models
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14310%2F09%3A00036161" target="_blank" >RIV/00216224:14310/09:00036161 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Measuring success in examination of mathematics using quality indexes of predictive models
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with issues related to teaching mathematics at the Faculty of Business Economics of Mendel University of Agriculture and Forestry. It defines good students as students who pass the exam in subject Mathematics I. Furthermore, it consider the result in a semester test as the score of a student. These markings allow us to take the results from the field of predictive models, especially the methodology of the indexes of their quality. For a measurement of predictive models quality it is possible to use quantitative indexes based on distribution functions and on density functions such as Gini index, K-S statistics, Information statistics (Anderson 2007; Wilkie 2004). The results of an application using these indexes are included and discussed within the paper.
Název v anglickém jazyce
Measuring success in examination of mathematics using quality indexes of predictive models
Popis výsledku anglicky
The paper deals with issues related to teaching mathematics at the Faculty of Business Economics of Mendel University of Agriculture and Forestry. It defines good students as students who pass the exam in subject Mathematics I. Furthermore, it consider the result in a semester test as the score of a student. These markings allow us to take the results from the field of predictive models, especially the methodology of the indexes of their quality. For a measurement of predictive models quality it is possible to use quantitative indexes based on distribution functions and on density functions such as Gini index, K-S statistics, Information statistics (Anderson 2007; Wilkie 2004). The results of an application using these indexes are included and discussed within the paper.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Vysshee gumanitarnoe obrazovanie XXI veka: problemy i perspektivy
ISBN
978-5-8428-0745-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Název nakladatele
Povolzhskaya gosudarstvennaya sotsial'no-gumanitarnaya akademiya
Místo vydání
Samara
Místo konání akce
Samara
Datum konání akce
1. 1. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—