Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Změny vysokého školství v České republice v letech 1989 - 2009

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14310%2F10%3A00047566" target="_blank" >RIV/00216224:14310/10:00047566 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Změny vysokého školství v České republice v letech 1989 - 2009

  • Popis výsledku v původním jazyce

    O celospolečenské důležitosti terciárního vzdělávání a kontroverznosti problematiky jeho transformace vypovídá diskuse, která je s tímto procesem spojena. Před dvaceti lety bylo vysoké školství prostředkem pro výchovu úzké skupiny společenských a akademických elit. V současné době se však jeho působnost rozšířila a zahrnula výrazně větší část populace. Cílem tohoto článku je charakterizovat proces proměny vysokoškolských struktur pomocí dostupných statistických dat a ověřit možnosti jeho přirovnání k teoretickému konceptu masifikace školství amerického politologa Martina Trowa.

  • Název v anglickém jazyce

    The Changes in Czech Higher Education System in 1989 - 2009

  • Popis výsledku anglicky

    The societal importance of tertiary education and the controversy of this problematic are reflected in the discussion connected with this process. Twenty years ago, the purpose of higher education was to educate a closed group of social and academic elites. Nowadays its scope expanded and included a significantly larger proportion of the population. The aim of this paper is to characterize the process of higher education transformation using the available statistical data and to validate opportunities of its comparison to the theoretical concept of higher education masification by American political scientist Martin Trow.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ÚGN - Ph.D. workshop 2010 proceedings

  • ISBN

    978-80-86407-96-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    148

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Institute of Geonics AS CR

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Ostrava

  • Datum konání akce

    1. 1. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku