Interactive teaching of professional English using multifunctional presentations
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14310%2F10%3A00053128" target="_blank" >RIV/00216224:14310/10:00053128 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Interactive teaching of professional English using multifunctional presentations
Popis výsledku v původním jazyce
The contribution brings an overview of teaching methods applied in the courses of advanced English for the Masaryk University students. Special emphasis is given to interactively taught Powerpoint presentations during courses headed by a teacher combined with individual web based homeworks availabe at the Information System of the Masaryk University. Interactive teaching comprises a lot of students responses and comments to presented images, schemes, audio and video files. Each student is asked to answer at least 30 times per a lesson. The questions relate to typical professional topics ranging from cell stucture to anatomy, physiological processes, professional tools and instruments, practice in a laboratory etc. Fill in exercises covering numerous aspects of grammar (tenses, adjectives and prepositions), simple and multiple choice tests, blind schemes descriptions are taught interactively.
Název v anglickém jazyce
Interactive teaching of professional English using multifunctional presentations
Popis výsledku anglicky
The contribution brings an overview of teaching methods applied in the courses of advanced English for the Masaryk University students. Special emphasis is given to interactively taught Powerpoint presentations during courses headed by a teacher combined with individual web based homeworks availabe at the Information System of the Masaryk University. Interactive teaching comprises a lot of students responses and comments to presented images, schemes, audio and video files. Each student is asked to answer at least 30 times per a lesson. The questions relate to typical professional topics ranging from cell stucture to anatomy, physiological processes, professional tools and instruments, practice in a laboratory etc. Fill in exercises covering numerous aspects of grammar (tenses, adjectives and prepositions), simple and multiple choice tests, blind schemes descriptions are taught interactively.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
MEFANET 2010, 4. konference lékařských fakult ČR a SR s mezinárodní účastí na téma e-learning a zdravotnická informatika ve výuce lékařských obor
ISBN
978-80-7392-141-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
1-6
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
24. 11. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—