Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Changes of air transport networks in Central Europe after 1990

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14310%2F11%3A00049767" target="_blank" >RIV/00216224:14310/11:00049767 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Changes of air transport networks in Central Europe after 1990

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The region of Central Europe has undergone a dynamic development since 1990. Transformation of political, economic and social conditions was connected with the re-orientation from dominant spatial relations to other socialist countries to stronger relations with western, northern a southern Europe. Materialization of these new work, tourism and business flows was enabled by the different passenger transport modes, however the most important catalyst was air transport. As a result the general spatial arrangement of air transport networks in Central Europe have changed significantly. A further stimulus to the re-arrangement of air transport networks was the activity of low-cost carriers, who have entered Central European aviation market after the industry deregulation in 1997. The paper examines some of the above-mentioned air transport issues arrising in Central Europe after 1990. Air transport network changes in Central Europe will be compared with the development in Austria and German

  • Název v anglickém jazyce

    Changes of air transport networks in Central Europe after 1990

  • Popis výsledku anglicky

    The region of Central Europe has undergone a dynamic development since 1990. Transformation of political, economic and social conditions was connected with the re-orientation from dominant spatial relations to other socialist countries to stronger relations with western, northern a southern Europe. Materialization of these new work, tourism and business flows was enabled by the different passenger transport modes, however the most important catalyst was air transport. As a result the general spatial arrangement of air transport networks in Central Europe have changed significantly. A further stimulus to the re-arrangement of air transport networks was the activity of low-cost carriers, who have entered Central European aviation market after the industry deregulation in 1997. The paper examines some of the above-mentioned air transport issues arrising in Central Europe after 1990. Air transport network changes in Central Europe will be compared with the development in Austria and German

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GP205%2F09%2FP256" target="_blank" >GP205/09/P256: Letecká doprava a její změny v ČR a v regionu střední Evropy</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů