The visualization of infrared radiation using thermal sensitive foils
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14310%2F13%3A00069116" target="_blank" >RIV/00216224:14310/13:00069116 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1088/0031-9120/48/5/607" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1088/0031-9120/48/5/607</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1088/0031-9120/48/5/607" target="_blank" >10.1088/0031-9120/48/5/607</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The visualization of infrared radiation using thermal sensitive foils
Popis výsledku v původním jazyce
This paper describes a set of demonstration school experiments where infrared radiation is detected using thermal sensitive foils. The possibility of using standard glass lenses for infrared imaging is discussed in detail. It is shown that with optic components made from glass, infrared radiation up to 2.5 um of wavelength can be detected. The effect of surface emissivity is studied qualitatively where in different experimental arrangements lower or higher detected irradiance from a low emissivity surface can be obtained.
Název v anglickém jazyce
The visualization of infrared radiation using thermal sensitive foils
Popis výsledku anglicky
This paper describes a set of demonstration school experiments where infrared radiation is detected using thermal sensitive foils. The possibility of using standard glass lenses for infrared imaging is discussed in detail. It is shown that with optic components made from glass, infrared radiation up to 2.5 um of wavelength can be detected. The effect of surface emissivity is studied qualitatively where in different experimental arrangements lower or higher detected irradiance from a low emissivity surface can be obtained.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Physics Education
ISSN
0031-9120
e-ISSN
—
Svazek periodika
48
Číslo periodika v rámci svazku
5
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
607-615
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—