Theoretical and methodological reflection of a case study on the Deblínsko landscape project
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14310%2F15%3A00083440" target="_blank" >RIV/00216224:14310/15:00083440 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.envigogika.cuni.cz/index.php/Envigogika/issue/view/27" target="_blank" >http://www.envigogika.cuni.cz/index.php/Envigogika/issue/view/27</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.14712/18023061.477" target="_blank" >10.14712/18023061.477</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Theoretical and methodological reflection of a case study on the Deblínsko landscape project
Popis výsledku v původním jazyce
The case study is based primarily on long-standing collaboration of two public sector institutions: the MU in Brno and the Deblín Primary School and Kindergarten, with cooperation of experts in numerous other institutions. The MU in Brno and the Deblín Primary School and Kindergarten focus on research, teaching and, above all, practical applications of sustainability/security. The objective of the study is to revise the theoretical and methodological frameworks influencing approaches to teaching sustainability in primary education and, through it, to open a discussion of civic society topics and formation starting at the level of children/pupils/students. The vehicle for achieving the objective is a thorough critical view of the ?Deblínsko landscape project?. The authors? experience concerns development of dialogue between the world of science and its applications and needs of those on whom its consequences impact.
Název v anglickém jazyce
Theoretical and methodological reflection of a case study on the Deblínsko landscape project
Popis výsledku anglicky
The case study is based primarily on long-standing collaboration of two public sector institutions: the MU in Brno and the Deblín Primary School and Kindergarten, with cooperation of experts in numerous other institutions. The MU in Brno and the Deblín Primary School and Kindergarten focus on research, teaching and, above all, practical applications of sustainability/security. The objective of the study is to revise the theoretical and methodological frameworks influencing approaches to teaching sustainability in primary education and, through it, to open a discussion of civic society topics and formation starting at the level of children/pupils/students. The vehicle for achieving the objective is a thorough critical view of the ?Deblínsko landscape project?. The authors? experience concerns development of dialogue between the world of science and its applications and needs of those on whom its consequences impact.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Envigogika
ISSN
1802-3061
e-ISSN
—
Svazek periodika
10
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
1-15
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—