Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Best Practice Example of Educational Project: Sustainability in Deblín, South Moravia, Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14310%2F11%3A00059028" target="_blank" >RIV/00216224:14310/11:00059028 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Best Practice Example of Educational Project: Sustainability in Deblín, South Moravia, Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this paper is an educational project in a study programme of the Institute of Geography, Faculty of Science, Masaryk University in the city of Brno, the school year 2008/09. The sustainability teaching/learning was based on methods such as joint deduction, induction and abduction in study groups, emphasizing fieldwork in the Deblín-town area, near the city of Brno. It was also based on cooperation of the university, primary school Deblín and Deblín-town community. The project also involved the municipal authorities of Tišnov, their Department of Environment and the public administration of Deblín-microregion. We have included the main stakeholders/actors for the Millennium Ecosystem Assessment for their important role in cultural landscape ecosystems sustainability. Studying environmental perception and participation, GIS technology application in the framework of multiple method in geographical research based on field survey and remote sensing data offered new knowledge.

  • Název v anglickém jazyce

    Best Practice Example of Educational Project: Sustainability in Deblín, South Moravia, Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is an educational project in a study programme of the Institute of Geography, Faculty of Science, Masaryk University in the city of Brno, the school year 2008/09. The sustainability teaching/learning was based on methods such as joint deduction, induction and abduction in study groups, emphasizing fieldwork in the Deblín-town area, near the city of Brno. It was also based on cooperation of the university, primary school Deblín and Deblín-town community. The project also involved the municipal authorities of Tišnov, their Department of Environment and the public administration of Deblín-microregion. We have included the main stakeholders/actors for the Millennium Ecosystem Assessment for their important role in cultural landscape ecosystems sustainability. Studying environmental perception and participation, GIS technology application in the framework of multiple method in geographical research based on field survey and remote sensing data offered new knowledge.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Building Bridges between Cultures through Geographical Education

  • ISBN

    9789753031103

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    23-29

  • Název nakladatele

    IGU Commission on Geographical Education, Fatih University

  • Místo vydání

    Istanbul

  • Místo konání akce

    Istanbul

  • Datum konání akce

    1. 1. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku