Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sustainability in Practice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14310%2F11%3A00052626" target="_blank" >RIV/00216224:14310/11:00052626 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/46747885:24510/11:#0000404

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www2.leuphana.de/3lensus/" target="_blank" >http://www2.leuphana.de/3lensus/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Sustainability in Practice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Chapter describes activities in a study programme undertaken by the Dept. of Geography, Faculty of Science, Masaryk University, in the city of Brno. The sustainability teaching/learning was based on the educational taxonomy of Krathwohl emphasizing suchmethods as joint deduction, induction and abduction in study groups, and emphasizing fieldwork in the Deblín-town, near the city of Brno. It was also based on the cooperation of the university, the Deblín primary school and the Deblin town community. Theproject also involved the municipal authorities of Tišnov, their Department of Environment and the public administration of the Deblín microregion. We have included the main stakeholders/actors for the Millenium Ecosystem Assessment for their importantrole in cultural landscape ecosystems sustainability.

  • Název v anglickém jazyce

    Sustainability in Practice

  • Popis výsledku anglicky

    Chapter describes activities in a study programme undertaken by the Dept. of Geography, Faculty of Science, Masaryk University, in the city of Brno. The sustainability teaching/learning was based on the educational taxonomy of Krathwohl emphasizing suchmethods as joint deduction, induction and abduction in study groups, and emphasizing fieldwork in the Deblín-town, near the city of Brno. It was also based on the cooperation of the university, the Deblín primary school and the Deblin town community. Theproject also involved the municipal authorities of Tišnov, their Department of Environment and the public administration of the Deblín microregion. We have included the main stakeholders/actors for the Millenium Ecosystem Assessment for their importantrole in cultural landscape ecosystems sustainability.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Multi-Actor Learning for Sustainable Regional Development in Europe: A Handbook of Best Practice

  • ISBN

    978-1-908105-33-2

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    215-233

  • Počet stran knihy

    352

  • Název nakladatele

    Grosvenor House Publishing Ltd

  • Místo vydání

    Guildford, Surrey (UK)

  • Kód UT WoS kapitoly